Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W artykule przybliżono pro­blem, z jakim często spotykają się zarówno diagnosta, jak i organ rejestrujący, z dopuszczalną masą całkowitą i ładownością czterokołowców. Autor przedstawił podstawowe zapisy prawne zarówno w przepisach krajowych, jak i w europejskich, opatrując je stosownym komentarzem. Często przy odmowie rejestracji czterokołowca, czy negatywnym wyniku badania tech­nicznego w SKP, sprawa znajduje swój finał w sądzie. Tam jednak z orzeczeń często wynika, że np. maksy­malna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta z dyrektywy nie może być traktowa­na na równi z dopuszczalną ładownością z rozporzą­dzenia dotyczącego warunków technicznych. Najlepszą okazją dostosowania przepisów krajowych do przepisów eu­ropejskich będzie najbliższa zmiana rozporządzenia w sprawie warunków technicz­nych pojazdów.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock