Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

 Idzie nowe, a z nim nowe wy¬zwania i wątpliwości. Mam na myśli branżę badań technicznych i związane z nią nowelizacje ustawy „Prawo o ruchu drogowym” i roz¬porządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz wpro¬wadzenie systemu CEP 2.0. Rąbek tajemnicy został już uchylony i mia¬ło to miejsce podczas konferencji „Stacje Kontroli Pojazdów – 2016”, zorganizowanej w maju przez PISKP (relację ze spotkania zamieszczamy na str. 5). Uczestnicy konferencji jako pierwsi mogli dowiedzieć się, jaka instytucja przejmie pełny nad¬zór na stacjami kontroli pojazdów, kto stworzy nowe stacje arbitrażo¬we, jakie będą zaostrzone wymaga¬nia dla kandydatów na diagnostów SKP, czy pojawi się stopniowanie kar dla diagnostów, kto będzie prze¬prowadzał egzamin kwalifikacyjny i sprawował nadzór nad ośrodkami szkolenia diagnostów. Znając odpo-wiedzi na te pytania, można śmia¬ło powiedzieć, że dotychczasowy system badań technicznych czeka zasadnicza reforma. Obecnie nad¬szedł czas na ostatnie konsultacje społeczne, również z Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów. Dopiero po ich zakończeniu propozycje zmian przedstawione w Zakopanem na¬biorą realnych kształtów. Już w tym numerze możemy poinformować o procedurze pozyskiwania przez SKP certyfikatów wymaganych od dnia 1 stycznia 2017 r. (artykuł na str. 21).

Krzysztof Trzeciak

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock