Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

Brexit stał się faktem. O nega­tywnych i pozytywnych konsekwen­cjach Brexitu dla Polski wiele już pisano. Niewiele natomiast mówi się o konsekwencjach dla branży motoryzacyjnej. W 2015 r. sprze­dano 1,5 mln samochodów wypro­dukowanych w Wielkiej Brytanii, przy czym aż 57% z nich zostało wyeksportowanych do krajów Unii Europejskiej. Bycie jej członkiem sprawia, że nie ma cła na te samo­chody. Według analizy Evercode ISI, w wyniku przywrócenia cła marki motoryzacyjne w 2 lata straciłyby w Wielkiej Brytanii łącznie ok. 8 mld euro. Sama firma Jaguar Land Rover szacuje, że do 2020 r. straciła­by 1 mld euro. Wprowadzenie cła na samochody sprowadzane do Polski oznaczałoby, że zaniknie u nas im­port samochodów z kierownicą po prawej stronie. Problem rejestracji „anglików” rozwiąże się więc sam.
Jak zaoszczędzić 10 tys. zł na dostosowaniu autobusu powyżej 5 t do rozwijania prędkości 100 km/h? Wystarczy ograniczyć jego wypo­sażenie o obowiązkowy zwalniacz, który jest zamontowany tylko teore­tycznie. Jakie ma to konsekwencje w czasie badania technicznego? O tym w artykule na str. 16. Zain­teresowanym tematyką badań tech­nicznych polecam również dwa ar­tykuły, na str. 12 i 14, o wydanych ostatnio, bardzo ważnych wyrokach sądowych odnoszących się do dzia­łalności stacji kontroli pojazdów.

Krzysztof Trzeciak





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock