To, co Bosch w 2011 roku przedstawił na Targach w Hanowerze jako pionierski projekt Przemysł 4.0 – zyskało popularność na całym świecie.
Celem była integracja i połączenie procesów produkcyjnych w komunikującą się sieć, a rezultatem miała być możliwość produkcji niestandardowych elementów nawet w małych ilościach w sposób ekonomicznie opłacalny.
Od 2012 roku firma Bosch systematycznie wprowadza fabryki - własne i swoich klientów – w nową erę przemysłową. Ponad 120 000 maszyn i 250 000 urządzeń w zakładach Bosch wyposażono w funkcję umożliwiające połączenie z siecią
W ostatnich dziesięciu latach firma wygenerowała ponad cztery miliardy euro obrotu w obszarze rozwiązań Przemysłu 4.0. Tylko w roku 2020 sprzedaż Bosch w tej dziedzinie osiągnęła poziom ponad 700 milionów euro.
Firma Bosch uważa, że w ciągu najbliższych pięciu lat platforma przyniesie jej oszczędności na poziomie prawie jednego miliarda euro, przy inwestycji na poziomie ok. 400 milionów euro.
Podczas tegorocznych, cyfrowych Targów w Hanowerze (12–16 kwietnia 2021 r.) firma Bosch zaprezentowała fabrykę przyszłości: technologicznie elastyczną, inteligentnie połączoną, ekologicznie zrównoważoną i efektywną ekonomicznie.