Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

PISKP1

WstępKrzysztof TrzeciakokBadka SM nr 12 2018

Informacje

Informacje z PISKP

Badania techniczne

Małe tablice rejestracyjne a badanie techniczne – Marcin Barankiewicz

Ustanie przyczyny zatrzymania DR – Rafał Szczerbicki

Negatywy w obiektywie

Badanie skuteczności hamulców – Karol Rytel

Badania pojazdów zabytkowych – sprawdzanie działania zespołów – Adrian Malinowski

Nowe wymagania dla dymomierzy – Michał Trzciński

Odpowiedzi na trudne pytania  – Karol Rytel

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Amerykańskie auta od podszewki. Stacyjka bezprzewodowa WIN – opis działania oraz problemy w serwisowaniu – Mirosław Sałasiński

Zanik sygnałów z czujnika CKP w Mondeo – Ignacy Horowski

Akumulatory do Start-Stop – zasady stosowania 

Mechanika pojazdowa

Testy z Serwisem. Smart Fortwo Brabus – Jacek Dobkowski

Awarie skrzynek dwusprzęgłowych i bezstopniowych – Jacek Dobkowski

Technika samochodowa

Pasek, łańcuch i… – Jacek Łęgiewicz

Wyposażenie warsztatowe

Autodata dla warsztatów i SKP – Mariusz Leśniewski

Rynek

Migawki z Frankfurtu cz. 2

W serwisie

Volvo S40/V50 1.6D (2004÷2012)

 

Właściciel samochodu BMW X3 model E83 3.0 d z 2004 r. zgłaszał szarpanie w trakcie jazdy połączone z dziwnymi dźwiękami dochodzącymi spod fotela kierowcy, zwłaszcza w trakcie jazdy po łuku w lewą stronę. Jako dodatkową informację podawał, że szarpanie jest odczuwalne intensywniej w trakcie dynamicznej jazdy przy wciśniętym zdecydowanie pedale przyspieszenia. Kolejne warsztaty nie potrafiły zdiagnozować usterki, ponieważ nie analizowały poszczególnych systemów zainstalowanych w tym samochodzie. Wystarczyło poznać sposób działania napędu xDrive, aby postawić poprawną diagnozę. Z jakich elementów składa się układ napędowy xDrive i który z nich był odpowiedzialny za zgłaszane objawy – odpowiedź w artykule.
27 kwietnia tego roku wpłynął do sejmu rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy „Prawo o miarach”. Nowa ustawa ma wprowadzić do obrotu prawnego rozwiązanie, które umożliwi stosowanie do ewidencji sprzedaży kas rejestrujących (tzw. kasy online) przesyłających dane do centralnego systemu teleinformatycznego. Założono, że już od 1 stycznia 2019 r. pewne branże będą musiały dostosować się do nowych wymagań. Czy tak się stanie? Na co muszą być przygotowani właściciele SKP? Więcej informacji na ten temat w artykule.
Jeszcze nie tak dawno temu napęd 4x4 był zarezerwowany wyłącznie dla samochodów typowo terenowych czy ciężarówek specjalnego przeznaczenia. Dzisiaj napęd 4x4 robi ogromną karierę. Na przykładzie tej marki Jeep autor artykułu pokazuje różne odmiany systemu napędu na obie osie (stałego lub dołączanego). Omówiono działanie systemów Command Trac, Quadra Trac i Quadra Trac II oraz Quadra Drive i Qudra Drive II.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy zmienił się sposób zgłaszania niezgodności danych w CEP?

Podkategorie





Aktualności







SiteLock