Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Co roku o tej porze powtarza się temat oświetlenia w pojazdach, co jest naturalne ze względu na warunki pogodowe. O ile kwestia działania, ustawienia czy chociażby ewentualnych braków nie sprawia diagnostom większego problemu, kłopotem może okazać się w badaniu pojazd z zamontowaną nadmierną ilością oświetlenia, złą ich barwą czy niefabrycznym miejscem montażu. Z problemami najczęściej będą mieli do czynienia diagności w okręgowych SKP, gdyż tam przyjeżdżają pojazdy o dmc powyżej 3,5 t z nieprawidłowym oświetleniem. Na co należy zwrócić uwagę przy kontroli prawidłowości montażu świateł i jakie rodzaje świateł są dopuszczone? Wyjaśnienie można uzyskać w artykule.

Artykuł jest zarysem historii rozwoju systemu badań technicznych w Polsce w latach 1970-1990. Pokazuje również postęp, jaki dokonał się w tej dziedzinie. Ten temat po raz pierwszy pojawia się na łamach „Serwisu Motoryzacyjnego” i jest prawdopodobnie pierwszą, publikowaną próbą przybliżenia historii badań technicznych w Polsce. W artykule wykorzystano zdjęcia z roku 1971 pochodzące z Narodowego Archiwum Cyfrowego.

W rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy wykonując dodatkowe badanie techniczne TAXI, należy zawsze wymagać legalizacji taksometru?

Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego. Umożliwia to diagnoście odmówienie wykonania badania technicznego w przypadku, gdy właściciel pojazdu nie dostarczy stosownej dokumentacji. Jakie akty prawne dotyczą dozoru technicznego i do jakich urządzeń się odnoszą? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w artykule.

Od kilku lat funkcjonują przepisy dotyczące cofania liczników w pojazdach. Nadal jednak powstaje wiele pytań w tej sprawie, zwłaszcza odnośnie obowiązków prawnych diagnosty w przypadku, gdy odnotuje „przekręcony licznik”. Co ma zrobić diagnosta, gdy na badaniu technicznym okaże się, że ma do czynienia ze zmienionym wskazaniem drogomierza? Czy w każdym przypadku diagnosta powinien zgłaszać wykrycie takiej sytuacji do organów ścigania? Przecież wykrył potencjalne przestępstwo. Odpowiedź jest w przepisach, które zostały omówione w artykule.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock