Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl

Developed in conjunction with Ext-Joom.com

News

UFI Filters, wiodąca firma w zakresie technologii filtracji i zarządzania ciepłem, stoi na czele walki z handlem podrobionymi częściami zamiennymi tradycyjnymi kanałami sprzedaży i poprzez e-commerce. Aby zwalczać to zjawisko u podstaw, Grupa UFI wdrożyła szereg strategii wraz z firmą Convey z Turynu, zajmującą się przeciwdziałaniem oszustwom w Internecie, aby ograniczyć rozprowadzanie podróbek części zamiennych, które zalewają rynki.

Od 1972 roku UFI Filters jest zaangażowane w ochronę własnych produktów i marek poprzez rejestrację patentów na głównych światowych rynkach. To pierwszy konieczny krok w celu zwalczania zjawiska, które stało się prawdziwym problemem dla całego sektora. Roczny obrót podróbkami szacuje się na około 1,7 miliarda euro i jest on generowany przez produkty pochodzące głównie z Chin i Dalekiego Wschodu, z krajów takich jak Tajlandia, Indonezja, Indie, a następnie docierające do Europy poprzez Bliski Wschód (Emiraty) i Turcję (źródło: Sistema Informativo Anti-Contraffazione della Guardia di Finanza). Zjawisko to ma negatywne konsekwencje dla całego łańcucha dostaw, od producentów oryginalnych podzespołów, przez dystrybutorów, aż po użytkownika końcowego, czyli kierowcę, który nie zdaje sobie sprawy, jak niebezpieczna jest podrabiana część, nie poddana rygorystycznej kontroli jakości.

ufi conveyDziałania Grupy UFI Filters rozpoczynają się od rejestracji marek – UFI Filters i SOFIMA Filter – i własnych patentów na głównych światowych rynkach. Do chwili obecnej firma UFI zarejestrowała 167 patentów i wzorów użytkowych. Jest to punkt wyjścia, który umożliwia UFI współpracę z firmą Convey w działaniach w zakresie kontroli i ochrony w Internecie, na głównych platformach sprzedaży online, w szczególności w Chinach i Turcji.

Walka z podrobionymi produktami nie ogranicza się tylko do fałszerzy, szanse na powodzenie zwiększa także współpraca z pośrednikami – platformami handlu elektronicznego, sieciami społecznościowymi, dostawcami usług internetowych lub hostingowych – którzy nie chcą ponosić odpowiedzialności za obrót fałszywymi produktami. Poprzez procedury usuwania bezprawnych treści w oparciu o roszczenia wobec własności intelektualnej i patentów, nielegalna oferta zostaje natychmiast usunięta, a w przypadku jej ponownego pojawienia się konto oszusta może zostać całkowicie zablokowane. Takie działania są zgodne z międzynarodowymi przepisami w zakresie handlu elektronicznego.

W przypadku tradycyjnych kanałów sprzedaży, UFI Filters oferuje usługi dla sieci dystrybucji obejmujące sesje szkoleniowe, aby pomóc pracownikom odróżnić oryginalne produkty od podróbek, zwłaszcza w przypadku najczęściej kopiowanych części z rodziny „H2O” i „ONE” oraz filtrów o wysokiej zdolności filtracji wody, które powstały na bazie własnej technologii UFI.

Działania UFI Filters przeciwko niewłaściwemu wykorzystaniu marki oraz naruszaniu jej opatentowanych technologii, są dodatkowo wzmocnione przez stosowanie etykietek na opakowaniach produktów, w szczególności sprzedawanych na rynkach podwyższonego ryzyka, jak na przykład na Dalekim Wschodzie. Umieszczony jest na nich kod QR oraz są one drukowane z zastosowaniem technik utrudniających podrobienie.

Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director, komentuje: „Partnerstwo z firmą Convey ma kluczowe znaczenie dla zwalczania rozprowadzania podrabianych produktów u źródła, czyli kanałami dystrybucji internetowej, które są najtrudniejsze do kontrolowania. Nasza współpraca pozwoliła Convey zwiększyć świadomość na rynku, przedstawiając Grupę UFI jako przykład pilotażowego projektu, w który włączą się również inni gracze z tego sektora. UFI Filters oferuje także w swojej sieci sprzedaży Aftermarket natychmiastową pomoc techniczną i obsługę prawną, w przypadku zgłoszeń od Klientów. Dlatego, aby położyć kres temu zjawisku, należy zawsze kontaktować się z naszymi oficjalnymi dystrybutorami w sprawie zakupu produktów marki UFI Filters i SOFIMA Filter.”

W numerze 9/2015 informowaliśmy na łamach „Serwisu Motoryzacyjnego” o uruchomieniu sklepu internetowego z częściami motoryzacyjnymi ucando.pl, który należał poprzez firmę UCANDO GmbH do Hella KGaA Hueck & Co. W roku 2016 Hella rozszerzyła swą działalność e-commerce poprzez akwizycję polskiej spółki iParts. Plany dotyczące zwiększania aktywności firmy Hella w sektorze e-commerce zmieniły się jednak ostatnio. W październiku firma poinformowała o przeniesieniu działalności polskiej spółki UCANDO do firmy Benefito sp. z o.o., związanej poprzednio ze sklepem iParts.

grafika aktualizacja CAR 68

IDC5 CAR 68 to najnowsza aktualizacja oprogramowania TEXA do obsługi samochodów osobowych i dostawczych. Po raz kolejny umożliwia korzystanie z nowych zasobów diagnostyki wielomarkowej TEXA: licznych nowości diagnostycznych, funkcji specjalnych i informacji technicznych niezbędnych do profesjonalnego przeprowadzenia nawet najbardziej skomplikowanych operacji warsztatowych.

Zaktualizowano 60 marek. Dla 50 z nich wprowadzono nowe systemy diagnostyczne, nie publikowane nigdy wcześniej, które obejmują 690 modeli pojazdów. To także 560 systemów diagnostycznych opracowanych dla ponad 150 układów. Co więcej, prace nad tą wersją oprogramowania objęły dalszą rozbudowę pokrycia aktywnych systemów bezpieczeństwa, tak zwanych systemów ADAS, które odgrywają coraz ważniejszą rolę w nowoczesnych pojazdach.

Począwszy od wersji CAR 68 wdrożona została interesująca nowość w oprogramowaniu, w postaci odnośników pomiędzy kartami pomocy;  umożliwiają one dostęp do jeszcze bardziej szczegółowych i łatwych w odczycie informacji związanych z różnymi fazami pracy. Wszystko to w celu profesjonalnego wykonania wszystkich procedur związanych z kalibracją radarów i kamer.

IDC5 CAR 68.0.0 zawiera ponad 30 000 nowych opcji diagnostycznych dla najbardziej popularnych marek pojazdów na rynku globalnym, w tym: ABARTH, ACURA, ALFA ROMEO, AUDI, BENTLEY, BMW, CHEVROLET, CHRYSLER, CITROËN, DACIA, DODGE, FERRARI, FIAT, FORD, GAZ, GMC, GREAT WALL, HONDA, HUMMER, HYUNDAI, JAGUAR, JEEP, KIA, LAMBORGHINI, LANCIA, LAND ROVER, LEXUS, MASERATI, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MINI, MITSUBISHI, NISSAN, OPEL (GM), PEUGEOT, PORSCHE, RAVON, RENAULT, RENAULT SAMSUNG, SAAB, SCION, SEAT, SKODA, SUBARU, SUZUKI, TOYOTA, TROLLER, VOLKSWAGEN, VOLVO, WULING.

UWAGA: oprogramowanie IDC5 nie jest dostępne dla narzędzi starej generacji typu AXONE Direct, AXONE Pad, AXONE Palmtop.

 

Firma AUDI AG poinformowała, że we wrześniu 2018, dostarczyła klientom na całym świecie 139 150 samochodów. To o 22 procent mniej, w porównaniu z rekordowym wynikiem z analogicznego miesiąca roku 2017. Dealerzy Audi w Niemczech raportowali w ubiegłym miesiącu spadek sprzedaży aż o 69,4 procent. Sprzedaż w Polsce była, podobnie jak w całej Europie, sporo niższa niż we wrześniu 2017. w ubiegłym miesiącu w naszym kraju zarejestrowano 645 egzemplarzy nowych Audi – to aż o 29,51 procent mniej niż rok wcześniej. Powodem problemów jest przejście na cykl testowy WLTP. Obecnie w Audi jest homologowanych tylko około jedna trzecia docelowych kombinacji silnika i skrzynki biegów. Do tej pory są dostępne w konfiguratorze modele z serii A1, A3, A6, A7, A8, Q2, Q5 i Q8. Oznacza to, że brakuje flagowego A4. Brak homologowanych zespołów oznacza także przestoje w fabryce w Ingolstadt.

Przepisy prawne obowiązujące w tym kraju od 1 września br. mówią, że producenci w Niemczech mogą zarejestrować tylko 10 procent rocznej ilości wyprodukowanych samochodów homologowanych zgodnie z poprzednią metodą testową – NEDC.

Euro 5 stawia producentom pojazdów wymóg udostępniania niezależnym warsztatom informacji dotyczących napraw i serwisowania nowych pojazdów. Nie podaje jednak, gdzie tych informacji należy szukać. Nie jest łatwo trafić do odpowiednich portali producentów pojazdów wykorzystując do tego popularne wyszukiwarki. Nasza redakcja przygotowała poniżej zestawienie adresów e-mailowych, pod którymi można skorzystać z udostępnionych odpłatnie
informacji technicznych. Należy pamiętać, że Euro 5 obejmuje samochody nowe, homologowane po wrześniu 2009 r.

Poniższe zestawienie stanowi aktualizację tabeli zamieszczonej w nr. 5’2010 SM: 

Załącznik

 





Aktualności







SiteLock