Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W nadchodzących latach firma Schaeffler zamierza zatrudnić nawet 600 specjalistów z całego świata do prac nad rozwiązaniami cyfrowymi. Planowane stanowiska stanowią część cyfrowego natarcia, które firma rozpoczęła w 2016 roku. Cała strategia opiera się na rozwoju produktów inteligentnych.

Samochody osobowe stanowią część Internetu rzeczy (IoT), w którym urządzenia wymieniają się ze sobą danymi w celu dostarczenia użytkownikom lepszych rozwiązań. Taki rozwój stanowi ogromną szansę dla firmy Schaeffler – tłumaczy Gerhard Baum (Chief Digital Officer), dyrektor ds. cyfryzacji. Nasze komponenty i systemy niezbędne są dokładnie tam, gdzie występuje działanie naprężeń, sił i momentów: w układzie napędowym i podwoziu. Jeśli te komponenty (na przykład łożyska wykorzystywane do budowy podwozia) wyposażone zostaną w czujniki mierzące momenty, siły, wibracje i temperaturę, możliwe stanie się uzyskanie kluczowych informacji o stanie i wykorzystaniu zarówno modułu, jak i całego systemu.

Firma stworzyła już podstawy techniczne, niezbędne dla integracji czujników i elementów wykonawczych z komponentami pojazdów, opracowując łożysko Sensotect, które pobiera dane pomiarowe za pomocą powłok nanostrukturalnych. Ważne jest to, byśmy nie tylko zbierali dane, ale również mogli je właściwie zinterpretować i przekuć w działania – dodaje Gerhard Baum. Nasza firma posiada niezbędną wiedzę w tej dziedzinie; nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale również w innych sektorach, na przykład energii wiatrowej.

Partnerstwo strategiczne z firmą IBM

Stosowanie czujników w skomplikowanych urządzeniach oraz samochodach generuje potężne ilości danych, które należy zinterpretować i zamienić w wartość dodaną. Jak informuje dyrektor Baum, obecnie firma tworzy warunki niezbędne do tego procesu. Zawarcie partnerstwa strategicznego z firmą IBM w październiku 2016 roku było jednym z kamieni milowych tego przedsięwzięcia. Firma Schaeffler dysponuje już nie tylko chmurą obliczeniową lub technologią „Watson”, ale też posiada partnera z sektora IT, z którym może wdrożyć zarówno nowe, jak i już sprawdzone metodologie. Obecnie czynimy ogromne postępy w zakresie rozwoju uczenia się maszyn oraz sztucznej inteligencji – wyjaśnia Gerhard Baum. Udostępnimy te technologie naszym inżynierom, abyśmy mogli uczyć się jeszcze szybciej. W najbliższych latach firma Schaeffler zamierza zatrudnić wielu ekspertów z dziedziny architektury danych i ich analizy, design thinking, rozwoju aplikacji oraz modeli biznesowych w celu rozwijania innowacyjnych zastosowań dla przemysłu motoryzacyjnego i innych sektorów.

Zwiększenie inteligencji produktów

Nowe technologie umożliwią firmie Schaeffler rozszerzenie funkcjonalności komponentów i systemów poprzez generowanie i przygotowywanie danych. Analiza w czasie rzeczywistym oraz systemy poznawcze pozwolą na przetworzenie wygenerowanych danych na cenne informacje i zalecane działania.

Na targach CES firma Schaeffler zaprezentowała aktywny stabilizator mechatroniczny. Pozwala on na zachowanie poziomu struktury pojazdu podczas jazdy po zakrętach, niezależnie od stanu nawierzchni. System mechatroniczny firmy Schaeffler jest obecnie produkowany masowo. Po raz pierwszy zastosowano tam wysoce wydajny elektryczny element wykonawczy do kompensacji ruchu tocznego pojazdu. Następna generacja tego elementu będzie mogła służyć za czujnik rejestrujący trójwymiarowe dane dotyczące stanu nawierzchni. W połączeniu z dokładnym systemem GPS i inteligentnymi systemami oceny, umożliwi to generowanie w czasie rzeczywistym informacji, które mogą pomóc pojazdom jadącym za nami lub operatorowi infrastruktury.

Nowa infrastruktura cyfrowa oraz wstępne zastosowania to jedynie część natarcia cyfrowego firmy. Obecnie realizujemy cyfryzację naszych własnych zakładów produkcyjnych oraz wielu innych obszarów firmy – mówi Baum. Łącząc naszą wiedzę o systemach przemysłu motoryzacyjnego i inżynieryjnego z cyfryzacją, stajemy się wyjątkowo atrakcyjnym przedsiębiorcą dla analityków danych, architektów danych, ekspertów z dziedziny design thinking oraz programistów.

000A39000009F3D1





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock