Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Czasopismo Auto Bild allrad[1] wyróżniło ogumienie klasy UHP opracowane przez amerykański koncern tytułem opony o najlepszych ogólnych osiągach. Eagle F1 Asymmetric 3 uzyskała nie tylko wysoką punktację w poszczególnych testach, lecz także była chwalona za bardzo dobrą równowagę poszczególnych parametrów.

W teście hamowania z prędkości 100 km/h do 0 km/h na suchej i mokrej nawierzchni opona zajęła drugie miejsce, osiągając w pierwszym przypadku wynik 34,8 metra; natomiast w drugim 47,7 metrów.

Ogumienie dobrze poradziła sobie również w teście aquaplaningu: określono ją jako „rewelacyjną” na mokrej drodze – uzyskała drugie miejsce zarówno na prostej jak i w zakrętach. W przypadku aquaplaningu na drogach szutrowych, Eagle F1 Asymmetric 3 zajęła trzecie miejsce.

 Kolejne testy, kolejne wyróżnienia

Eagle F1 Asymmetric 3 została doceniona także przez inne prestiżowe pisma motoryzacyjne. W ramach przeglądu opon letnich, przeprowadzonych przez magazyn Sport Auto, opona znalazła się na drugim stopniu podium, zdobywając jednocześnie miano „godnej polecenia”. Testowane na Toyocie GT86, ogumienie sprawdziło się doskonale na mokrych nawierzchniach, jak również osiągnęła znakomite wyniki podczas testu na długość drogi hamowania. Ten sam, topowy model marki Goodyear w klasie UHP zdobył wysoką - 3. lokatę podczas testu, przeprowadzonego przez Auto Bild sportcars. Oponę pochwalono przede wszystkim za zrównoważoną wydajność jazdy na mokrej i suchej drodze oraz krótką drogę hamowania na obu typach nawierzchni. Zwrócono również uwagę na wysoki poziom bezpieczeństwa przy aquaplaningu. 

Mocna przyczepność

W ramach realizowanych testów Eagle F1 Asymmetric 3 osiągnęła wzorcowe rezultaty w wielu kluczowych dziedzinach. Technologia aktywnego hamowania zwiększa powierzchnię kontaktu i przyczepność, co umożliwia skrócenie[2] drogi niezbędnej do zatrzymania pojazdu. Ponadto nowa mieszanka bieżnika i żywica adhezyjna dodatkowo poprawiają przyczepność, skracają drogę hamowania[3] i poprawiają prowadzenie. Nowa, wzmocniona i lżejsza konstrukcja ogumienia poprawia charakterystykę prowadzenia, zachowanie w zakrętach, zużycie bieżnika i efektywność paliwową[4].

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3


[1] Test: AutoBild Allrad, Niemcy, wydanie 4, 1 marca 2017, rozmiar opony testowej: 235/50R18, pojazd testowy:  VW Tiguan, to testowy: GY San Angelo / Conti Uvalde, testowane opony: Eagle F1 Asymmetric 3, Bridgestone Dueler H/P Sport, Continental Premiumcontact 6, Dunlop SP Quattro Maxx, Hankook Ventus S1 evo², Kumbo Crugen HP91, Maxxis Premitra 5, Michelin Primacy 3, Star Performance SUV-1, Vredestein Ultrac Satin. http://www.autobild.de/artikel/sommerreifen-test-2017-235-50-r-18-11392315.html

[2] w porównaniu z poprzednim modelem

[3] w porównaniu z poprzednim modelem

[4] w porównaniu z poprzednim modelem





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock