Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Inter Cars proponuje serwisom system audytowy, jako narzędzie wspierające rozwój działalności. Audyt może pokazać mocne strony serwisu, ale też i te, które wymagają poprawy. Pozwala ocenić czy dotychczasowe przyzwyczajenia są adekwatne do realiów rynku, czy pomagają serwisowi spełniać oczekiwania klientów.

Działanie systemu audytowego proponowanego serwisom przez Inter Cars warto prześledzić na przykładzie firmy LAVER Anna Szachnowska z Wrocławia. (http://laver.wroclaw.pl/). Serwis działa na rynku od 2010 roku, oferując kompleksową obsługę samochodów osobowych i dostawczych. Przystąpił do audytu, chcąc zweryfikować swoją działalność przed przystąpieniem do konkursu na Bezpieczny Warsztat 2017. Pierwsza wizyta audytora potwierdziła wysoką jakość serwisu, ale pojawiły się też elementy wymagające poprawy.

Po audycie w biurze obsługi klienta pojawiły się między innymi dodatkowe materiały wspomagające sprzedaż, akcje promocyjne dla klientów oraz dodatkowe miejsce na podstawowe towary, tzn. takie, który każdy kierowca może kupić dodatkowo. Dzięki sugestiom audytora doszlifowane zostały procesy obsługi klientów.

Zmiany w biurze obsługi spowodowały, że część samych procesów wewnętrznych musiała ulec przemodelowaniu. Kolejnym krokiem było więc przyjrzenie się hali napraw. Okazało się, że i tu można kilka rzeczy zrobić inaczej. Usystematyzowanie pracy, wprowadzenie dodatkowych kart przeglądowych czy też uporządkowanie gospodarki odpadami niebezpiecznymi bardzo pozytywnie wpłynęło na pracę i bezpieczeństwo serwisu.

Opisane elementy to tylko część z możliwości, jakie daje współpraca z audytorem. Sam raport to kilkanaście stron i dużo więcej elementów.

Podczas spotkania z audytorem uświadomiliśmy sobie, jaki ogrom pracy należy wykonać, aby nasz serwis mógł się wyróżnić pośród wielu wrocławskich warsztatów i ile zależy od odpowiednio opracowanych procesów obsługi klientów, współpracy doradców serwisowych z mechanikami. Raport po audycie jasno wskazał nam, co i jak mamy wykonać, jakich użyć narzędzi marketingowych. Po wprowadzeniu zaleceń okazało się, że wzrosły nasze obroty wynikające ze sprzedaży usług i części – mówi Rafał Nowak, współwłaściciel serwisu Laver.

Osoby zainteresowane zmianami w swoim serwisie, zapraszamy do kontaktu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Audyt IC





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock