Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Firma Hengst, współpracująca od wielu lat z czołowymi producentami samochodów osobowych i ciężarowych opracowała moduł filtra oleju do najnowszej generacji 2 litrowych silników wysokoprężnych montowanych w pojazdach należących do VAG spełniających najwyższe normy emisji spalin EU6d-temp i EU6d.

Hengst Oil module and oil filter insert VW EA288

Niemiecka firma Hengst, wiodący specjalista w dziedzinie filtracji, opracowała wielofunkcyjny moduł filtracji oleju silnikowego dla nowych 4-cylindrowych silników wysokoprężnych grupy VAG o oznaczeniu EA288 Evo. Najważniejszym założeniem dla konstruktorów było podniesienie sprawności silnika, utrzymanie relatywnie niskiej masy oraz zapewnienie optymalnego przepływu oleju podczas całego okresu eksploatacji w ustalonym interwale wymian. Wszystkie te założenia musiały zostać podporządkowane utrzymaniu bardzo niskiej emisji substancji szkodliwych. Dodatkowym wyzwaniem dla konstruktorów był fakt iż w niektórych modelach Audi silnik ten będzie montowany wzdłużnie, w pozostałych modelach koncernu VAG – poprzecznie. w pierwszej kolejności silniki te trafią do pojazdów Audi i będą montowane wzdłużnie. Produkcja tych modułów rozpoczęła się już w trzecim kwartale 2018 roku. Hengst będzie również dostarczał moduły filtracyjne do silników montowanych poprzecznie w pozostałych pojazdach grupy, a ich produkcja seryjna rozpocznie się w 2019 roku.

Od 60 lat firma Hengst ściśle współpracuje z wieloma producentami aut oraz silników już na etapie opracowania koncepcji filtracji oraz konstrukcji układów filtracji. Filtry i systemy filtracyjne opracowane na pierwszy montaż, są następnie oferowane na rynku wtórnym przy zachowaniu tej samej, najwyższej jakości, precyzji produkcji i dopasowania. Wkład filtra oleju dla silnika 2.0 TDI nowej generacji pojawi się w przyszłym roku również na niezależnym rynku części zamiennych.

Redukcja emisji dwutlenku węgla

Nowo opracowany moduł spełnia wszystkie wymagania dotyczące zarządzania płynami w nowoczesnych silnikach Diesla. Lekka konstrukcja łączy doskonałą filtrację i odpowiednie chłodzenie oleju w module zajmującym niewiele miejsca w komorze silnikowej. Kanały przepływu, które w porównaniu do poprzedniego modułu zostały znacznie zoptymalizowany, pozwalają na zmniejszenie ciśnienia różnicowego, a tym samym obniżenie wymagań dotyczących wydajności pompy olejowej. w rezultacie system opracowany przez firmę Hengst bezpośrednio przyczynia się znacząco do redukcji emisji dwutlenku węgla oraz poprawy bilansu energetycznego silnika.





Aktualności











SiteLock