Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 5/2013

Niewłączająca się klimatyzacja, niepracujące wentylatory chłodnicy (albo pracujące przez cały czas), niedziałająca dmuchawa powietrza wewnątrz samochodu, albo niewłaściwa temperatura - to typowe nieprawidłowości, z jakimi zgłasza się dużo klientów do warsztatu. Jeżeli naprawia się jedną markę samochodów, to na pewno są dobrze znane typowe usterki, ale w większości warsztaty zajmują się co najmniej kilkoma markami. Z praktyki warsztatowej wynika, że sposób postępowania przy naprawie można zoptymalizować. W jaki sposób? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w artykule.

Wstęp

Informacje z branży

  • Co z tymi badaniami? - relacja z IX konferencji „Stacje Kontroli Pojazdów - 2013"
  • Pomagamy w tworzeniu konkurencyjności SKP na rynku

Elektrodiagnostyka pojazdowa

Badania techniczne

Mechanika pojazdowa

Technika samochodowa

  • Stal 1,2 w Nissanach
  • Silniki Volvo z systemem i-ART
  • Nowa rodzina silników CDTI ECOTEC
  • A mogło być tak dobrze... - Piotr Pijanowski

Lakiernictwo i blacharstwo

Rynek

  • Sprężarki do klimatyzacji - nowa linia produktów Nissens
  • Była ASO - jest niezależny
  • Nowe zasady homologacji części

Wyposażenie warsztatowe

  • Urządzenia do sprawdzania geometrii kół, oferta na rok 2013

W serwisie

  • Ford Fiesta 1 4/1 6 16V (2002÷2008)

 

Wtrącenia w powłokach lakierowych zalicza się do wad i są one zmorą każdego lakiernika, i nie tylko. Pojawiają się bowiem także w fabrycznych powłokach lakierowych i wtedy taki samochód trudniej sprzedać. Jednak nie wszystkie wtrącenia są zaliczane do wad powłoki lakierowej, z czym nie zawsze zgadzają się właściciele samochodów. W jaki sposób powstają wtrącenia i jak należy je klasyfikować oraz jakimi środkami usuwać? Więcej na ten temat w artykule.

 

Coraz częściej eksperci i my sami zadajemy sobie pytanie: czy internet wyprze tradycyjne media? Może o tym świadczyć spadająca sprzedaż miesięczników, tygodników i wszelkich gazet. Co więcej, niektóre tytuły przechodzą na wydania wyłącznie cyfrowe, czego głośnym przykładem było zaniechanie drukowania w USA najbardziej znanego na świecie tygodnika „Newsweek". Wynika to z wielu przyczyn, z których najważniejszymi są: szybkość docierania do odbiorcy i niższe koszty cyfrowego wydawania. Gazeta codzienna to „chwila odciśnięta w czasie", po wysłaniu do drukarni nie można nic w niej zmienić. Inaczej jest z wersjami internetowymi - strony w sieci mogą być uaktualniane co minutę. Czy zagrożenie ze strony internetu dotyczy także czasopism branżowych? Tutaj odpowiedź nie jest już taka oczywista. Na przykładzie naszego miesięcznika widzimy, że grono naszych stałych czytelników nie zmniejsza się, a wręcz przeciwnie. I nie do rzadkości należą tacy nowi prenumeratorzy, którzy zamawiają również archiwalne wydania, nawet od pierwszego numeru z roku 2007. Dobra, sprawdzona wiedza, poparta doświadczeniem autorów artykułów, jest potrzebna, a takiej internet, nastawiony głównie na atrakcyjność i rozrywkę, póki co nie zapewni.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock