Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Artykuły

Po europejskich drogach porusza się ponad 40 000 modeli samochodów, co oznacza, że nawet eksperci mogą mieć kłopot z wyborem odpowiedniego akumulatora dla każdego z nich. Dlatego bardzo pomocnym narzędziem jest VARTA Partner Portal. To sekcja na stronie VARTY, gdzie udostępniane są informacje niezbędne do prawidłowej wymiany akumulatora obejmujące: wskazanie odpowiedniego typu (parametry, technologia), miejsce jego montażu oraz dokładną instrukcję jego wymiany.

Czytaj więcej: VARTA Partner Portal – wymiana akumulatora krok po kroku.

Z serii ZASŁYSZANE W WARSZTACIE

Do warsztatu został przyprowadzony na lawecie Ford z silnikiem 1.6 TDCi z 2012 r., który odmówił dalszej jazdy na autostradzie. Pierwsze sprawdzenie skanerem pamięci sterownika wskazało na uszkodzenie czujnika położenia wału rozrządu. Jednak oględziny rozrządu w komorze silnika pokazały, że jest brak przeniesienia napędu na wał rozrządu. Przyczyna wydawała się więc oczywista: uszkodzenie paska rozrządu.

Czytaj więcej: Nieprzewidywalne skutki zerwania paska rozrządu

Według opublikowanych ostatnio danych ACEA park aut w Polsce liczy średnio 16 lat i należy do najstarszych w Europie. Daleko nam jednak do wyników osiąganych na Kubie. Widok motoryzacji na tej wyspie jest niczym podróż do przeszłości, a to za sprawą amerykańskich oldtimerów. Najmłodsze z nich pochodzą z lat 50., najstarsze – z lat 30. Jaki jest ich stan techniczny? Czy samochody na Kubie podlegają okresowym kontrolom? Przyjrzyjmy się bliżej organizacji badań technicznych w tym kraju.

Badania techniczne na Kubie - cały artykuł

Po artykule, w którym opisaliśmy praktyczne zastosowanie ustawy o F-gazach w warsztatach samochodowych zajmujących się serwisowaniem i naprawą klimatyzacji samochodowej, otrzymaliśmy wiele pytań dotyczących zarówno samych czynników, jak i sposobów ich rejestracji po wykonanej naprawie. Kilka odpowiedzi w artykule.

Postępowanie z czynnikiem chłodniczym w warsztacie - cały artykuł

 

Wiele systemów wspomagania kierowcy, montowanych coraz częściej w nowych samochodach, korzysta z czujników radarowych oraz kamer i to od ich sprawności oraz prawidłowego ustawienia zależy, czy samochód będzie utrzymywał odstęp od poprzedzającego pojazdu, wykrywał obiekty w martwym polu widzenia lusterek, włączał adaptacyjne oświetlenie drogi, czy też podejmie awaryjne hamowanie przed przeszkodą. Jakie wyzwania stają przed warsztatami związane z obsługą tego typu czujników i kamer?

 Systemy wspomagania kierowcy w warsztacie - cały artykuł





Aktualności



profiauto





SiteLock