Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Numer 3/2012

Zmiany cen urzędowych lekarstw są dokonywane często i nieustannie powodują wiele gorących dyskusji wśród Polaków. Istnieje jednak taki cennik opłat urzędowych, który chociaż dotyczy prawie połowy naszego społeczeństwa został całkowicie zapomniany przez władze, a przysparza wiele problemów. Mam tutaj na myśli opłaty za badania techniczne pojazdów. Cennik stał się obecnie, po wielu zmianach przepisów, nieczytelny dla kierowców i rodzi problemy interpretacyjne wśród diagnostów. Nie zmienione od 8 lat (!) stawki przestały już pokrywać faktyczne koszty prowadzenia stacji kontroli pojazdów. Zaniżone de facto ceny są źródłem nieuczciwej konkurencji. Stąd wielu przedsiębiorców, podchodzących rzetelnie do świadczonych usług, balansuje na granicy rentowności. Aby zmienić tę niezdrową sytuację, konieczne jest wzmocnienie nacisku na władze przez całe środowisko związane z SKP (o projekcie cen zgłoszonych przez PISKP piszemy na str. 16). Okazją do stworzenia wspólnego stanowiska i wyrażenia jednym głosem postulatu zmian jest organizowana w kwietniu przez PISKP konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów 2012" (więcej informacji na II okładce), na którą już teraz zapraszam diagnostów i właścicieli SKP. Nikogo, komu sprawy przyszłości badań technicznych nie są obojętne, nie może zabraknąć w Mrągowie.

 

Wydawać by się mogło, że Volkswageny T2 i T3, czyli popularne niegdyś „Transportery Kwadraciaki", to już historia i nie warto wspominać o obsłudze i naprawie tych pojazdów. Okazuje się jednak, że ponownie nadchodzi moda na modele T2 i T3. Są to ulubione auta miłośników marki Volkswagen i pasjonatów pojazdów kempingowych. Ich użytkownicy narzekają powszechnie na awarie i szybkie zużywanie się skrzyń biegów. W artykule autor przedstawia prosty sposób zdiagnozowania luzów w przegubach napędowych oraz wymiany przegubów.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock