W artykule opisano przypadek usterki objawiający się tym, że w zestawie wskaźników Opla Vivaro B Kombi 1.6 CDTI (140 KM) były wyświetlane komunikaty „usterka układu hamulcowego”, „skontroluj pomoc startu pod górę” oraz świeciły się lampki ABS-u, kontroli trakcji, hamulców, stopu (nakazuje przerwanie jazdy) i symbol klucza płaskiego (poleca stawienie się do serwisu). Towarzyszyły temu przenikliwe piski dźwiękowego sygnalizatora przy każdym pojawieniu się któregokolwiek komunikatu. Procedurę naprawy tego przypadku przedstawili pracownicy warsztatu Auto Serwis Raczkowski w Kielcach.
Usterki związane z brakiem mocy jednostki napędowej pojawiające się sporadycznie należą do przypadków szczególnie ciekawych. W artykule opisano przypadek Audi Q7 z silnikiem 3.0 TDI o mocy 171 kW, który wyraźnie tracił moc, z trudem wchodził na obroty powyżej 2500 obr/min, tracąc sporo na przyspieszaniu – następnie zapalała się kontrolka od świec żarowych.
Początkowo użytkownik sądził, że usterka dotyczy automatycznej 6-biegowej skrzynki biegów, bowiem po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy (kontrolka świec żarowych gasła).
Odczyty z testera jednak potwierdziły, że przekładnia automatyczna pracuje prawidłowo i nie ma zarejestrowanych usterek. Z kolei w pamięci sterownika silnika znalazły się dwa kody usterek: pierwszy – wskazujący na problemy z ciśnieniem doładowania turbosprężarki, drugi – na brak adaptacji sterownika turbosprężarki. Jednak mechanik nie potrafił dokładnie zinterpretować odczytanych kodów, a tym bardziej rozwiązać problemu, więc jego ingerencja ograniczyła się tylko do skasowania zarejestrowanych kodów. Dopiero kolejny warsztat potrafił poprawnie zdiagnozować usterkę. W artykule opisano całą procedurę lokalizowania tego typu niedomagania.
Obowiązkowe przeglądy pojazdów w Turcji odbywają się według standardów niemieckich, ponieważ monopol na przeprowadzanie badań ma TÜVTÜRK powstałe w roku 2008 z udziałem niemieckiego TÜV SÜD. W kraju jest zarejestrowanych 22,8 mln pojazdów i działa 210 stacji stacjonarnych oraz 88 mobilnych. Tak niewielka liczba stacji powoduje, że na badanie czeka się w długiej kolejce. Jakie są ceny oraz zakres badania? Ile czasu trwa jedno badanie oraz ile było rocznie „negatywów”? Odpowiedź w numerze.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy coś się zmieniło w zakresie legalizacji urządzeń w SKP?
Artykuł ten jest odpowiedzią na przesłane do Izby zapytanie dotyczące przepisów określających obecność toalet w SKP. Okazało się, że temat ten nie jest prosty i jednoznaczny. Ponadto temat ten nie dla wszystkich ma takie samo znaczenie i czasami wśród właścicieli SKP rodzi się myśl, aby może nie urządzać toalety dla pracowników i klientów, bowiem są to zbędne koszty. Okazuje się, że prawo na taką oszczędność jednak nie pozwala. W artykule przywołano przepisy określające konieczność zainstalowania toalety w określonych budynkach.