Simmering to uszczelniacz przeznaczony do uszczelniania wałków, takich jak np. wały korbowe, wałki rozrządu, wałki skrzynki biegów, a także tłoczyska siłowników i amortyzatorów. Jak każda część starzeją się i zużywają, a wówczas wymagają wymiany. Najpowszechniejszym błędem popełnianym podczas wymiany simmeringa jest uszkodzenie powierzchni otworu osadczego, które następuje najczęściej w trakcie usuwania zużytego uszczelniacza. Jak unikać tego typu błędów i jak poprawnie montować simmering? Odpowiedź w artykule.
Pojazdy pożarnicze przed wprowadzeniem ich do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej podlegają badaniom i ocenie na podstawie obowiązujących przepisów. Badania te i ocena to nie tylko – choć bardzo ważne – badania w stacji kontroli pojazdów. W ramach dopuszczenia do użytkowania pojazdów pożarniczych w jednostkach ochrony przeciwpożarowej jest wykonywanych wiele specjalistycznych sprawdzeń i badań dla określonych typów pojazdów i przeznaczenia. Zapoczątkowany w tym numerze cykl artykułów ma na celu omówienie i przybliżenie tej tematyki, niezwykle istotnej z punktu widzenia zapewniania bezpieczeństwa zarówno ratowników, jak i ratowanych.
W numerze udzielono odpowiedzi na pytanie: Czy samochód ciężarowy o dmc 4600 kg wyposażony w sprzęg kulowy wymaga wpisu o treści HAK w adnotacjach dowodu rejestracyjnego?
W związku z tym, że na badania techniczne przyjeżdża coraz więcej różnego rodzaju pojazdów quad z homologacją na ciągniki rolnicze w artykule przeanalizowano, jakie wymagania określa dyrektywa homologacyjna 167/2013 dla ciągników rolniczych oraz jakie obowiązkowe wyposażenie przewiduje rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów. Temat czterokołowca i ciężarówki jako ciągnika rolniczego wzbudza nadal duże zainteresowanie. Jak się bowiem okazuje, pojawia się bardzo wiele problemów związanych ze sprecyzowaniem warunków technicznych dla tego typu pojazdów.
Jest jedno rozwiązanie, na które od wielu lat czeka środowisko diagnostów i przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Jest to obowiązek wykonywania zdjęć pojazdom podlegającym badaniom. Pomysł narodził się wiele lat temu, a ze względu na to, że zawsze i uparcie „wrzucany jest do nowelizacji ustawy”, nie dochodzi do skutku. Rozwiązanie to jest swoistym wentylem bezpieczeństwa dla diagnostów, a jednocześnie zmusza użytkowników pojazdów do przyjazdu do SKP. Czy jest szansa, aby w najbliższym czasie obowiązek wykonywania zdjęć wszedł do przepisów? Odpowiedź w artykule