Ekran dotykowy jako centrum sterowania samochodem? Brzmiało dobrze, ale nie do końca się sprawdziło. Coraz więcej producentów wraca do zwykłych przycisków lub przycisków „fizycznych”, jak się je teraz określa, aby odróżnić „guziczek” czy klawisz od przycisku wy-obrażonego na ekranie dotykowym. Zwrot w stronę „guzików” zrobiły już Volkswagen, BMW, Ford, Volvo, Honda i Hyundai. Również Ferrari zapowiedziało w ubiegłym roku, że każdy nowy model będzie miał zwykłe przyciski. Dlaczego przyciski wracają na deski rozdzielcze? Odpowiedź w artykule.
W latach 80. najbogatsi obywatele USA szukający sportowych wrażeń mogli kupować tylko europejskie roadstery, takie jak Mercedes-Benz SL oraz Jaguar XJS. General Motors nie miał dotąd w ofercie żadnego modelu w tym prestiżowym segmencie, więc szefowie koncernu postanowili to zmienić. Tak powstał Cadillac Allante, z którym jest związana szalona i skomplikowana operacja logistyczna, jaką mogli wymyślić tylko Amerykanie. Jak powstawał Cadillac Allante i dlaczego ten model okazał się klapą? Wyjaśnienie można znaleźć w artykule.
W artykule przedstawiono ciekawy przypadek samochodu Ford Kuga 2.0 TDCI 140 KM z 2008 r. w którym brak było komunikacji ze wszystkimi sterownikami i wyświetlało się dużo komunikatów o usterkach. Samochód był po naprawie mechanicznej w innym warsztacie i nie dawał się odpalić. Autor opisuje wykonaną procedurę diagnostyczną oraz sposób usunięcia wykrytej usterki.
Powtarzające się problemy z wykręceniem świec zapłonowych w szesnastozaworowych silnikach 1,4 i 1,6 Chevroleta Lacetti są standardem. Niekiedy świeca jest tak trudna do wykręcenia, że niewprawny lub nieuważny mechanik może urwać jej gwint. Jego wykręcenie bywa tu bardzo trudne, gdyż świece znajdują się w głębokich studzienkach pomiędzy wałkami rozrządu, a urwany gwint nadal trzyma bardzo mocno. Dlaczego w ogóle dochodzi do takiego samoistnego blokowania gwintów świec zapłonowych, mimo że nie są przykręcane z nadmierną siłą? Wyjaśnienie tego problemu w artykule.
Nowe przepisy dotyczące badań technicznych zaskoczyły kierowców w Belgii. Sytuacja jest efektem zmian, które weszły w życie od 1 grudnia 2024 r. we Flandrii i od 1 stycznia 2025 r. w Walonii. Celem nowych przepisów jest wzmocnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego i zapewnienie zgodności z normami europejskimi. Na przykład we Flandrii przepisy dotyczące stanu opon stały się bardziej rygorystyczne. Od tej pory wszystkie opony muszą mieć minimalny indeks prędkości 160 km/h (T), niezależnie od modelu lub maksymalnej prędkości pojazdu. Z kolei w Walonii zmiany w badaniach technicznych nie koncentrują się na oponach. Zamiast tego dotyczą głównie częstotliwości wizyt w stacjach kontroli pojazdów. W artykule przedstawiono przegląd najważniejszych zmian przepisów w Belgii.