Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Czy można poruszać się samochodem elektrycznym podczas deszczu i w czasie burzy? Czy przy takiej pogodzie można go ładować i korzystać z myjni? To pytania, które może zadawać sobie wielu użytkowników samochodu z napędem elektrycznym. Odpowiedź brzmi: tak, można to robić, pod warunkiem przestrzegania podstawowych zasad bezpieczeństwa, które podano w artykule.

Zbyt długie ładowanie, zbyt drogie, zbyt ciężkie... To zarzuty często stawiane samochodom elektrycznym. Podczas gdy większość obecnych elektryków jest wyposażona w akumulatory 400-woltowe, ich nowa generacja przyjmuje architekturę 800-woltową. Pierwszymi elektrykami na napięcie 800 V były: Porsche Taycan, Audi e-tron GT, GMC HUMMER EV, Hyundai IONIQ 5 i 6 (opisany w nr. 3’22 SM), Genesis GV60, a także takie pojazdy, jak Lucid Air, BYD Seal i Dolphin oraz XPeng G9. BMW chce również włączyć tę technologię do modelu BMW Neue Klasse, prezentując pierwsze szczegóły dotyczące rozwoju i produkcji nowego typu napędu. Model ten otrzyma on napęd elektryczny BMW eDrive szóstej generacji (w skrócie Gen6). Więcej szczegółów na ten temat w artykule.

Uważa się, że nowoczesne samochody można w pełni obsługiwać w trybie „wsiadaj i jedź”, zaraz po wyjechaniu z salonu lub po naprawie z warsztatu. Jak większość zasad, również i ta ma pewne wyjątki. Z pewnością wielu właścicieli współczesnych samochodów, a i młodzi mechanicy, nie słyszeli o tak starej procedurze, jak docieranie nowego samochodu. Czy współczesne samochody też wymagają dziś docierania? W artykule wskazano zasadność docierania współczesnych aut. Przedstawiono też na czym polega docieranie.

Kadłub silnika spalinowego jest jego bardzo ważną częścią, w której poruszają się tłoki i obraca się wał korbowy. Według jednej z klasyfikacji wyróżnia się kadłuby otwarte i zamknięte. Na czym polega różnica między nimi? Jakimi metodami zwiększa się sztywność kadłuba oraz z jakich materiałów są wykonywane te elementy silnika? Odpowiedzi można znaleźć w artykule.

Mitsubishi i-MiEV, którego produkcja rozpoczęła się w Japonii w 2009 r., jest faktycznie pierwszym masowo produkowanym samochodem elektrycznym na świecie. W Europie i-MiEV był dystrybuowany pod markami koncernu PSA . Jego odpowiednikami były Peugeot ION oraz Citroën C Zero. W artykule przedstawiono szczegóły budowy napędu tych samochodów oraz tryby ładowania baterii podczas jazdy. Nie zabrakło też informacji dotyczących kodów usterek typu P1Axx dotyczących napięcia lub temperatury ogniw. Wymienione wyżej kody unieruchamiają auto.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock