Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb


Przyczyn wypadania zapłonów jest wiele. Wskazanie właściwej jest trudne. Nawet jeśli system diagnostyki standardu OBD II/EOBD lub standardu producenta pojazdu informują za pośrednictwem kodów usterek o wypadaniu zapłonów, to poza wyjątkami nie wskazują bezpośrednio przyczyny. Mogą być również sytuacje, w których – mimo wypadania zapłonów – system diagnostyki pokładowej o nich nie poinformuje. W artykule omówiono możliwe przyczyny wypadania zapłonów w silnikach o zapłonie iskrowym, opatrując je komentarzem na temat interpretacji objawów i sposobu naprawy. Przypomniano również, jak działa układ odprowadzenia par ze zbiornika paliwa oraz układ recyrkulacji spalin.

Diagności, którzy na co dzień w okręgowej stacji kontroli pojazdów wykonują dodatkowe badania techniczne ADR, raczej nie mają problemu z ich wykonaniem, natomiast w przypadku okazjonalnej wizyty tego rodzaju pojazdu, samo słowo „ADR” wywołuje strach i często pojazd jest odsyłany do innej stacji. W artykule przypomniano, na co należy szczególnie zwracać uwagę podczas przeprowadzania dodatkowego badania technicznego ADR. Tego typu badanie nie jest skomplikowane, pod warunkiem, że wiemy: „o co chodzi”.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy ze względu na epidemię koronawirusa terminy badań technicznych zostaną automatycznie wydłużone?

Od kilku miesięcy funkcjonują nowe uregulowania dotyczące weryfikacji wskazań drogomierza. Jak w każdym przypadku tak radykalnej zmiany przepisów, okazało się, że nie opisują one w pełni naszej polskiej rzeczywistości. Dobrze stało się, że w tym przypadku udaje się uzyskać oficjalne interpretacje na temat stosowania prawa, które z pewnością ułatwią pracę każdemu diagnoście, a w sytuacji spornej będą dla niego także materiałem, który ułatwi obronę swoich racji. W artykule omówiono odpowiedź podsekretarz stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości na interpelację poselską w sprawie kontroli i wymiany drogomierzy samochodowych.

Stacje kontroli pojazdów najczęściej wykonują na potrzeby ubezpieczycieli dodatkowe badania techniczne pojazdów, kiedy auto uczestniczyło w wypadku lub kolizji drogowej i trzeba potwierdzić, że po naprawie jest bezpieczne i sprawne technicznie. Diagnosta nie ma bezpośredniego kontaktu z ubezpieczycielem i nie uczestniczy w procesie naprawy pojazdu. Zazwyczaj ubezpieczyciele nie zwracają się z żadnymi wnioskami do stacji kontroli pojazdów.

Od tej reguły mogą się jednak zdarzyć wyjątki. Jak powinien postępować właściciel SKP, gdy likwidator szkody wystąpił do niego z wnioskiem o udostępnienie danych osobowych właściciela samochodu w ramach prowadzonego postępowania likwidacyjnego? Odpowiedź w artykule.

Podkategorie





Aktualności



profiauto





SiteLock