Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

Wydawało się, że największego zagrożenia dla przyszłości nieza­leżnych warsztatów i dystrybuto­rów części motoryzacyjnych należy spodziewać się ze strony pokłado­wych systemów telematycznych, forsowanych przez producentów aut, co praktycznie ma im zapewnić monopol na usługi serwisowe. Tym­czasem udało nam się ustalić inne źródło zagrożenia dla warsztatów, sprokurowane bez rozgłosu przez rynek OE. Jest nim sieć typu Ether­net z nowym protokołem diagno­stycznym (więcej szczegółów na ten temat podajemy w artykule Stefana Myszkowskiego na str. 19. Wygląda na to, że Ethernet staje się standar­dem w obecnych i przyszłych mo­delach z powodu wprowadzania coraz to nowych systemów i rozwią­zań technicznych. Większość pro­ducentów samochodów w Europie włączyła go do 16-pinowego złącza OBD, jednak protokół komunikacji nie został do tej pory udostępniony warsztatom niezależnym. Tymcza­sem takie funkcje, jak inicjalizacja lub kalibracja niektórych podze­społów, są możliwe tylko poprzez interfejs Ethernet. O tym, w jakich samochodach występuje już sieć Ethernet, można było dowiedzieć się w Poznaniu na bardzo udanych tar­gach Motor Show. Relację z targów zamieścimy w następnym numerze. Już teraz dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze targowe sto­isko i zechcieli podzielić się swoimi opiniami na temat sytuacji w bran­ży badań technicznych oraz w nie­zależnym rynku usług. 

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock