Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Standardem przyjętym przez gros mechaników w trakcie poszukiwania usterek dotyczących układu ładowania i rozruchu silnika staje się użycie najpopularniejszego przyrządu diagnostycznego, jakim jest multimetr. Ten uniwersalny miernik cyfrowy umożliwia wstępną ocenę stanu naładowania akumulatora i uśrednione pomiary: napięcia ładowania oraz spadku napięcia podczas rozruchu jednostki napędowej. Prędkość przetwarzania danych wejściowych oraz czas ich wyświetlenia na ekranie multimetru uniemożliwia jednak dokładniejszą analizę spadku napięcia w instalacji elektrycznej samochodu w trakcie rozruchu silnika lub zweryfikowanie przebiegu tętnień napięcia generowanego przez alternator. Doskonałym narzędziem do tego typu zadań będzie jednokanałowy oscyloskop cyfrowy. W artykule przedstawiono praktyczne przykładów wykorzystania oscyloskopu do pomiarów: spadku napięcia podczas rozruchu silnika, pracy alternatora (analiza tętnień napięcia) oraz poszukiwanie źródeł poboru prądu w instalacji elektrycznej pojazdu.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock