Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Współczesny samochód jest zbudowany z wielu układów funkcjonalnych, połączonych sieciami cyfrowymi. Wymiana informacji między układami umożliwia realizowanie różnych funkcji usprawniających działanie całego samochodu. Mechanik musi znać zasady pracy poszczególnych układów, aby móc diagnozować i naprawiać samochody. Autor przywołuje kilka przykładów lokalizowania usterek, gdy wybór kolejności prac miał istotne znaczenie dla powodzenia naprawy.

Ten artykuł rozpoczyna cykl, w którym będą opisywane różne aspekty obsługi klienta w SKP i w serwisie przez pryzmat sytuacji, jakie zdarzyły się lub mogły się faktycznie zdarzyć. Autor odpowiada na pytania w jaki sposób edukować klienta na miejscu w SKP oraz na czym polega zarządzanie oczekiwaniami klienta.

Maciej Matczak

Systemy wspomagania kierowcy (ADAS) stanowią coraz częściej standardowe lub opcjonalne wyposażenie nowych samochodów. Wiele z tych systemów korzysta z czujników radarowych oraz kamer. Od ich stanu technicznego zależy sprawne działanie systemów. Jak każdy podzespół w samochodzie, również te elementy wymagają okresowej obsługi oraz napraw. W artykule Piotr Sendor z działu Automotive Aftermarket firmy Bosch udziela odpowiedzi na pytania:  Jaki jest warunek prawidłowego funkcjonowania syste­mów ADAS w samochodzie? Jaki jest podział metod kalibracji czujników oraz całych systemów ADAS? Czy na rynku są dostępne odpo­wiednie narzędzia i na ile mogą być uniwersalne? Czym kierować się przy doborze wyposażenia do kalibracji? 

Udział pojazdów samochodowych wyposażonych w napęd elektryczny lub hybrydowy z roku na rok jest coraz wyższy. Kolejne kraje zapowiadają zupełny zakaz sprzedaży nowych pojazdów z silnikami spalinowymi. Najbliższe lata zapowiadają więc prawdziwą rewolucję w zakresie obsługi i diagnostyki pojazdów samochodowych, które będą dostępne dla klientów. Proces przemian jednak już trwa, więc niezależne warsztaty muszą dostosować się do nadchodzącej rewolucji. Jakie różnice pojawią się w diagnozowaniu samochód elektrycznych w stosunku do spalinowych? Na co trzeba będzie zwracać uwagę przy diagnozowaniu tego rodzaju samochodów? Odpowiedź na te pytania można znaleźć w artykule.

Popularne wysokoprężne silniki koncernu Volkswagena rodziny EA288, montowane od roku 2012, wyposażono w zupełnie nowy układ chłodzenia, w którym zastosowano włączaną pompę wody. Za jej włączanie i wyłączanie odpowiada zawór elektromagnetyczny, odcinający lub dopuszczający ciecz do tłoczka, a ten z kolei przesuwa przesłonę nad łopatkami pompy. W artykule podano wskazówki, jak prawidłowo serwisować pojazd oraz jak zlokalizować potencjalną usterkę w układzie chłodzenia nowych TDI.





Aktualności













SiteLock