Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb
Silniki motocykli i skuterów mają szczególne cechy konstrukcyjne, które zmuszają użytkowników do stosowania specjalnych środków smarnych. Oleje zalecane do smarowania silników motocyklowych różnią się nieco od olejów samochodowych i często muszą spełniać wyższe wymagania. Wynika to między innymi z roli, jaką pełnią w większości silników motocyklowych. Wszędzie tam, gdzie brak chłodzenia cieczą, olej silnikowy odprowadza znacznie więcej ciepła od denka tłoka, bloku cylindrów i głowicy. Umieszczenie silnika, skrzyni biegów i sprzęgła we wspólnej obudowie silnika motocyklowego oraz smarowanie wspólnym obiegiem oleju wymusza jego uniwersalność. Musi on zapewniać należyte smarowanie elementów silnika i skrzyni biegów, a jednocześnie nie powodować poślizgu tarcz „mokrego” sprzęgła. Należy także zwrócić uwagę na ok. 50% większą moc „z litra” silników motocyklowych w porównaniu z typowymi silnikami samochodowymi oraz na często „ekstremalny” sposób eksploatacji jednośladów, co sprawia, że oleje motocyklowe muszą poradzić sobie z większymi obciążeniami mechanicznymi. W artykule autor przedstawia wymagania, jakie muszą spełniać oleje motocyklowe, z podziałem na silniki cztero- i dwusuwowe.




Aktualności



targi.paliwa










SiteLock