Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb
Z mieszanymi uczuciami czytam w popularnej prasie motoryzacyjnej dziennikarskie wrażenia z jazd najnowszymi modelami samochodów. Z jednej strony podziwiam nienaganne zachowanie się testowanych aut na szybko pokonywanych, krętych drogach lub dowiaduję się, że „jest stabilny nawet przy wysokich prędkościach, na nagłe manewry reaguje spokojem”. Z drugiej strony zastanawiam się, jak w praktyce, podczas codziennej eksploatacji samochodu, przekonać się o tych zaletach. Czy najnowsze rozwiązania, wprowadzane dużym w końcu kosztem, jak np. skrętna oś tylna (piszemy o niej na str. 34), są tak naprawdę przydatne na co dzień? Obok prezentujemy wyniki badania średnich prędkości przejazdu w największych miastach Polski. Okazuje się, że nie przekracza ona 25 km/h. Z własnego doświadczenia wiem, że w Warszawie w godzinach szczytu, który trwa faktycznie przez cały dzień, jest nawet niższa, niewiele przekraczając prędkość pieszego. Jak wówczas doświadczyć kolejnych doznań będących udziałem testującego, a opisanych w jednym z miesięczników: „W czasie jazdy model ten szybko odkrywa zalety. Jak dawniej angażuje kierowcę, cieszy go precyzją czynności budujących prowadzenie i zapewnia czucie kinetyczne jazdy” (co by to nie znaczyło)? Proponuję zapewnić sobie najlepsze z możliwych wyposażenie auta w… radioodbiornik. Nic tak nie uspokaja w korku lub na zatłoczonych trasach, jak ulubiona muzyka.




Aktualności



targi.paliwa










SiteLock