Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb
Tuż przed marcowym Forum Gazowym pojawiły się informacje, że rynek autogazu wpadł w poważne kłopoty. Popyt na montaż instalacji LPG w samochodach spadł w minionym roku o ponad 22%, co przełożyło się na zamknięcie ok. 4000 warsztatów, które specjalizowały się w zakładaniu „gazu”. Z rynku zniknęło również 500 stacji napełniania gazem płynnym. Według analityków branża ma jednak najtrudniejsze chwile już za sobą, ponieważ polscy kierowcy ponownie zaczynają montować LPG. Nie podzielam tego optymizmu. Mam bowiem wątpliwości, czy w dobie coraz oszczędniej- szych i bardziej wyrafinowanych technicznie samochodów utrzyma się opłacalność i uzasadnienie do zakładania gazu. Nowe technologie i systemy pociągają za sobą konieczność montowania kosztownych instalacji, a od pracowników warsztatów - ciągłego podnoszenia kwalifikacji. Coraz trudniej będzie spełnić wymagania odbiorców, z jednej strony oczekujących bezobsługowych i tanich instalacji, z drugiej strony - niższych kosztów eksploatacji samochodu przy jednoczesnym utrzymaniu bezawaryjnej pracy silnika. Stąd coraz więcej warsztatów rezygnuje ze świadczenia tego rodzaju usług. Czy można je zastąpić nową specjalizacją, która jest perspektywiczna i może przynieść serwisom wymierny sukces ekonomiczny? Bez wątpienia tak. Jest nią naprawa wtryskiwaczy Common Rail - usługa co prawda wymagająca nieco inwestycji, ale o dużym potencjale przyszłościowym. Szacuje się, że liczba wtryskiwaczy CR w Europie w ciągu ostatnich 10 lat zwiększyła się 5-krotnie i nadal ta tendencja utrzymuje się. (Więcej informacji na ten temat podamy w najbliższych wydaniach „Serwisu Motoryzacyjnego”.) Musimy pogodzić się z faktem, że złote czasy dla autogazu już na pewno nie wrócą.




Aktualności



targi.paliwa










SiteLock