Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Często spotykam się z pytaniami, jak skutecznie  i szybko zdiagnozować usterkę w układzie  klimatyzacji samochodowej. Zawsze  odpowiadam, że bez podstawowej wiedzy  z zakresu obiegu czynnika chłodniczego oraz  funkcjonowania elementów mechanicznych  i elektrycznych klimatyzacji jest to niemożliwe. Wielokrotnie pytania pod adresem ludzi obsługujących  układy klimatyzacji samochodowych od niedawna dotyczące  obiegu czynnika chłodniczego, jego stanów skupienia i zakresów ciśnień i temperatur pozostają bez odpowiedzi.  Zastanawiałem się, dlaczego tak się dzieje i skąd ta niechęć do  sięgnięcia po minimum wiedzy potrzebnej przy naprawie tych  systemów. Ta wiedza ułatwiłaby pracę i pomogła w szybszym  zdiagnozowaniu usterki. Dzięki informacjom uzyskanym od  warsztatowców, którzy chcieliby poszerzyć zakres swojej działalności o obsługę układów klimatyzacji, dowiedziałem się, że  opracowania dostępne na rynku na temat klimatyzacji są często dla wielu z nich nie do końca zrozumiałe. W wielu przypadkach są to książki tak napisane, że nie skłaniają do dokończenia pierwszego rozdziału, a co dopiero przeczytania całości.  Dlatego spróbuję, tak jak do tej pory, prostym warsztatowym  językiem przybliżyć zasadę pracy, podzespoły i sposoby diagnostyki i naprawy układów klimatyzacji samochodowych.  





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock