Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W celu stworzenia ochrony elektroniki pojazdów przed włamaniem z zewnątrz, zgodnie z rozporządzeniem UE 858/2018, od września 2020 r. wszyscy producenci OEM zostali zobowiązani do zabezpieczenia dostępu diagnostycznego w nowych pojazdach. Jako jedni z pierwszych zareagowali producenci grupy FCA, którzy już w 2017 r. wprowadzili w nowych modelach Fiata, Alfa Romeo, Jeepa kontrolę dostępu za pomocą specjalnej bramki SGW (Secure Gate Way). Nowy system zabezpieczenia elektroniki swoich pojazdów nazwany Seed & Key przedstawił obecnie Mercedes, wprowadzając go w nowych modelach A180d, C300de oraz wszystkich innych, począwszy od produkowanych w czwartym kwartale 2019 r. Na czym polega działanie systemu Seed & Key i jakie ograniczenia wprowadza dla niezależnych warsztatów samochodowych? O tym w artykule - polecamy.

Każdy silnik, zwłaszcza o dużej liczbie cylindrów, ma taką cechę, że są cylindry, w których w określonych warunkach może wystąpić „wypadanie zapłonów”, podczas gdy w innych cylindrach ono nie wystąpi. Tę cechę silnika określam jako skłonność konstrukcyjną silnika do wypadania zapłonów. Jak przebiega napełnianie cylindrów mieszanką i kiedy dochodzi do zaników spalania? Jak interpretować kod usterki „wypadanie zapłonów”? Odpowiedzi w artykule.

Od 8 maja w stacjach kontroli pojazdów mamy do czynienia z nowym potwierdzeniem zatrzymania dokumentów, takich jak: dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe lub profesjonalny dowód rejestracyjny. zmiana przepisów była oczekiwana przez diagnostów, ponieważ wypełniona wcześniejsza wersja tego dokumentu budziła wątpliwości dotyczące rodzaju dodatkowego badania technicznego. W niektórych przypadkach nie było bowiem wiadomo, czy skierowano pojazdy na tzw. „badanie usterkowe”, czy „badanie pokolizyjne”. W artykule przeanalizowano nowy wzór pokwitowania zatrzymania dokumentu oraz procedurę badania po jego zatrzymaniu.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy samochód osobowy może mieć czerwone kierunkowskazy i jaki będzie wynik okresowego badania technicznego?

Od kilku lat przepisy dotyczące działalności gospodarczej zawierają pewne reguły wykładni, które należy stosować w takich przypadkach. Zazwyczaj są one korzystne dla petentów, gdy urzędnik, opierając się na niejasnych i nieprecyzyjnych przepisach, ma podjąć decyzję. Warto te ogólne zasady znać i stosować. W artykule autor przedstawił głównie rozwiązania prawne zawarte w przepisach kodeksu postępowania administracyjnego oraz prawa przedsiębiorców, albowiem to te zapisy są najczęściej stosowane w przypadku działalności regulowanej, związanej np. ze stacjami kontroli pojazdów, czy dotyczą diagnostów.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock