Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Nowoczesne układy sterujące pracą silników spalinowych z roku na rok stają się bardziej skomplikowane. Wynika to przede wszystkim z kierunku rozwoju, który zakłada ograniczenie emisji spalin oraz redukcję zużycia paliwa. Jedną z dróg jest zmniejszenie liczby i pojemności skokowej silników przy zachowaniu ich osiągów. Co więcej, tak skonstruowane silniki współpracują z nie mniej zaawansowanymi skrzynkami biegów, które w większości są przekładniami zautomatyzowanymi. Współpraca między tymi podzespołami musi przebiegać niezwykle płynie i precyzyjnie, co jest zasługą wymiany danych pomiędzy sterownikiem silnika i sterownikiem skrzynki automatycznej, opartej na monitoringu dokonywanym przez dziesiątki czujników. Zatem, aby naprawa czy diagnostyka współczesnych układów elektronicznych w pojazdach była w pełni skuteczna, musi być ona oparta na trzech podstawowych filarach: solidnej wiedzy z zakresu elektroniki i elektrotechniki samochodowej, znajomości naprawianego układu na podstawie aktualnych i autoryzowanych informacji oraz umiejętności obsługi różnych przyrządów diagnostycznych. Wszystkie wymienione czynniki stawiają przed warsztatem wiele określonych zadań, czyniąc obsługę serwisową coraz bardziej wymagającą i pracochłonną. W tym i kolejnych częściach cyklu zostaną przedstawione elementy procesu diagnozowania systemów elektronicznych, poparte przykładami z praktyki warsztatowej.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock