Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W artykule autor przedstawia zakres zmian, jakie wprowadziła nowelizacja rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, która weszła w życie 4 października. Wszystko wskazuje na to, że to nie koniec zmian, jakie czekają badania techniczne pojazdów. Już 7 listopada wchodzą w życie zmiany do ustawy „Prawo o ruchu drogowym” w zakresie wstępnych i szczegółowych kontroli drogowych pojazdów powyżej 3,5 t dmc. Pojawi się nowe dodatkowe badanie techniczne pojazdu skierowanego przez starostę. Trzeba będzie określić w procedurze zakres tego badania. Od 1 stycznia 2020 r. w ustawie „Prawo o ruchu drogowym” pojawi się nowa definicja legalna taksówki. Pojazdy tego typu od nowego roku będą mogły być wyposażone albo w taksometr, albo w aplikację mobilną. To również spowoduje konieczność zmiany procedury badań oraz warunków technicznych pojazdów. O tych i o innych aktualnych zmianach będziemy na bieżąco informować na łamach naszego miesięcznika.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy możliwe jest dopuszczenie do ruchu motocykla o czterech kołach?

W ostatnich kilku artykułach były opisywane nowe przepisy dotyczące rejestrowania transakcji na kasach fiskalnych oraz zasady wprowadzenia tzw. kas online. W tym numerze autor omawia projekt rozporządzenia wprowadzającego tzw. kasy wirtualne, które będą działały jak kasy online, ale miały postać jedynie o programowania. Projekt określa również wymagania techniczne dla tych kas oraz sposób ich używania. Obecnie przedsiębiorcy są zasypywani ofertami dotyczącymi kas online. Warto jednak poczekać na ostateczny kształt przepisów i ich opublikowanie w dzienniku ustaw, a wtedy zakupić tańsze oprogramowanie zamiast kolejnego urządzenia za kilkaset złotych.

Wykonując badania okresowe przed pierwszą rejestracją, jak i badania dodatkowe lub „po zmianach konstrukcyjnych”, często mamy do czynienia z ustaleniem danych. Ustalenie większości parametrów pojazdu nie sprawia trudności, ale już np. ustalenie roku produkcji pojazdu jest problematyczne i może sprawić trudność diagnostom. Jest to bowiem informacja często ukrywana przez producenta pojazdu lub jest podawana alternatywnie tylko informacja o roku modelowym. W artykule podano sposób postępowania w przypadku braku danych identyfikacyjnych oraz z jakich źródeł należy korzystać w celu pozyskania potrzebnych informacji.

PassThru – już od dobrych kilku lat taki napis widnieje na naklejce z modelem urządzeń diagnostycznych serii TEXA Navigator TXT. Od pewnego czasu PassThru jest pojęciem coraz częściej wymienianym przez warsztatowców i handlowców. Co to właściwie jest i do czego służy? W artykule przypomnimy zakres możliwości procedury PassThru i ogólny sposób korzystania z niej.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock