Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

W trakcie eksploatacji pojazdów samochodowych spotykamy się z wieloma usterkami, które dotyczą różnych podzespołów zarówno mechanicznych, jak i elektronicznych, mających wpływ na bezpieczeństwo podróżowania. Wiele z tych usterek jest sygnalizowanych przez zaświecenie się kontrolki z ikoną określającą nam dany system, który uległ awarii. W takich sytuacjach rodzi się pytanie: jak poważny może to być problem i czy będzie możliwa dalsza jazda bez uszczerbku dla pasażerów czy samego pojazdu? W artykule przedstawiono kody usterek wskazujące na usterkę w systemie poduszek i pasów bezpieczeństwa oraz podano najczęstsze przyczyny świecenia lampki SRS/Airbag.

Praca w zawodzie uprawnionego diagnosty samochodowego wiąże się z ciągłą oceną stanu technicznego pojazdów, jak i prowadzeniem odpowiedniej dokumentacji z tym związanej. W artykule opisane dwie sytuacje związane z dokumentacją badania technicznego. W pierwszym przypadku opisano nieprawidłowości związane z masami F1 i F2 zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym pojazdu, które nie pokrywały się ze stanem faktycznym wynikającym z tabliczki znamionowej pojazdu. Drugi przypadek dotyczył niezgodności danych zawartych w zagranicznym odpowiedniku dowodu rejestracyjnego z danymi w dokumencie identyfikacyjnym (DIP) pojazdu sprowadzonego z zagranicy.

Po serii artykułów o pojazdach rekreacyjnych przybliżony został temat związany z pojazdami do przewozu koni. Wykonując okresowe badania techniczne dla tego typu pojazdów, należy zwrócić szczególną uwagę na ich odpowiednią klasyfikację oraz warunki dodatkowe, które powszechnie nie są znane diagnostom. W artykule przedstawiono niezbędne wyposażenie tego typu pojazdów oraz wymagania techniczne.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Od jakich pojazdów nie wymaga się asymetryczności świateł mijania?

Ustawodawca wprowadził lub zamierza wprowadzić w najbliższym czasie wiele nowych obowiązków związanych z użytkowaniem tych kas. Wejście w życie dnia 1 maja 2019 r. rozporządzenia ministra finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących przyniosło podatnikom wiele zmian. Co istotne, będą one dotyczyły przede wszystkim także użytkowników analogowych kas, albowiem przepisy opisane w niniejszym artykule albo już obowiązują, albo będą obowiązywały w najbliższym czasie. W artykule poruszono temat oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o zasadach prowadzenia ewidencji oraz nowych matryc stawek VAT.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock