Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Blisko rok temu Ministerstwo Infrastruktury przesłało do szefów wydziałów właściwych w sprawie rejestracji pojazdów starostw i urzędów miast informację dotyczącą pojazdów marki Volkswagen, Audi, Seat i Skoda, wobec których prowadzona jest akcja naprawcza „recall”. Uznano, że bardzo pomocne byłoby przekazanie przez starostwa do podległych stacji kontroli pojazdów prośby o wykonanie podczas okresowego badania dodatkowych czynności – sprawdzenie, czy pojazd tej marki podlega akcji „recall”. Weryfikacji tej można było dokonać wpisując numer VIN pojazdu w podane w piśmie linki do stron internetowych. Czy apel wystosowany do stacji za pośrednictwem starostw – jakkolwiek słuszny i pożądany społecznie – jest prawnie skuteczny? Czy można wymusić wobec stacji i diagnostów odpowiednią reakcję na apel ministerstwa? Zapraszamy do lektury artykułu, aby uzyskać odpowiedź na to pytanie.

Ministerstwo Infrastruktury ponownie przesłało do szefów wydziałów właściwych ds. rejestracji pojazdów, starostw i urzędów miast pismo, w którym informuje, że nadal w toku realizacji znajduje się akcja serwisowa skierowana do pojazdów marki Volkswagen, Audi, Seat i Skoda, produkowanych w latach 2008-2015, wyposażonych w silniki wysokoprężne EA 189, w których w 2015 r. wykryto manipulacje poziomem emisji spalin. Ministerstwo Infrastruktury utrzymuje zalecenie sprawdzania podczas badania technicznego, czy dany pojazd koncernu VAG podlega akcji serwisowej. Raz w miesiącu organ nadzorujący daną SKP ma przekazywać do ministerstwa informacje na temat wykonanych badań tych pojazdów. Czy ministerstwo ma prawo wydać zalecenie staroście, a ten przedsiębiorcy prowadzącemu SKP w tym zakresie? Odpowiedź w artykule.

W związku z tym, że na badania techniczne przyjeżdża coraz więcej różnego rodzaju pojazdów quad z homologacją na ciągniki rolnicze w artykule przeanalizowano, jakie wymagania określa dyrektywa homologacyjna 167/2013 dla ciągników rolniczych oraz jakie obowiązkowe wyposażenie przewiduje rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów. Temat czterokołowca i ciężarówki jako ciągnika rolniczego wzbudza nadal duże zainteresowanie. Jak się bowiem okazuje, pojawia się bardzo wiele problemów związanych ze sprecyzowaniem warunków technicznych dla tego typu pojazdów.

Dzięki certyfikatowi SERMI podmioty uzyskają dostęp do informacji związanych z bezpieczeństwem w zakresie napraw i konserwacji pojazdów. Wszystkie warsztaty, osoby zajmujące się naprawami aut, niezależni operatorzy i zdalni dostawcy usług wykonujący naprawy i konserwację pojazdów muszą uzyskać certyfikat SERMI, aby mieć dostęp do konkretnych informacji producenta oryginalnego wyposażenia. Czy takie stwierdzenia zamieszczane na wielu portalach motoryzacyjnych i nie-motoryzacyjnych są poprawne? Niestety nie i certyfikat SERMI nie jest obowiązkowy dla wszystkich warsztatów! Dla kogo jest więc certyfikat SERMI? O tym można dowiedzieć się w artykule.

 

Suchy wewnątrz, czysty reflektor – to gwarancja dobrego rozkładu światła na drodze, bezpiecznej i komfortowej jazdy. Reflektory z widoczną mgiełką pary wodnej wewnątrz nie należą do rzadkości na naszych drogach. Dlaczego w reflektorach zbiera się woda i czy można temu zapobiegać? Jakie rozwiązania stosują producenci, aby nie dopuszczać do zaparowywania lamp? Czy zaparowanie jest wadą? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w numerze.





Aktualności













SiteLock