Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W numerze udzielono odpowiedzi na pytanie: Czy samochód ciężarowy o dmc 4600 kg wyposażony w sprzęg kulowy wymaga wpisu o treści HAK w adnotacjach dowodu rejestracyjnego?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W numerze udzielono odpowiedzi na pytanie: Czy wykonując badanie techniczne, należy zatrzymać zniszczony dowód rejestracyjny?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy ustalając parametr techniczny pojazdu w postaci masy przyczepy bez hamulca, należy odejmować dopuszczalną masę całkowitą od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdu?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy w przypadku zespołu pojazdu składającego się z samochodu ciężarowego i przyczepy można wykonać dodatkowe badanie techniczne pojazdu przeznaczonego do nauki jazdy i egzaminowania?
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
W kilku ostatnich artykułach publikowanych w miesięczniku autor opisywał zarówno przebieg postępowania, jak i ewentualne skutki orzeczenia przez Trybunał Konstytucyjny o niezgodności przepisów art. 84 ust. 3 pkt. 1 i 2 ustawy „Prawo o ruchu drogowym” z ustawą zasadniczą. Niestety Trybunał postanowił 19 grudnia 2017 r. o umorzeniu tego postępowania, odmawiając jednocześnie odpowiedzi na pytanie, czy przedmiotowe przepisy są lub nie są zgodne z konstytucją. Obecnie wywołuje to już negatywny skutek w postaci tego, że sądy administracyjne podejmują masowo postępowania wobec diagnostów, które były dotychczas zawieszone ze względu na zawisłość sprawy w Trybunale. Wydanie decyzji o cofnięciu uprawnień skutkuje tym, że w ciągu pięciu kolejnych lat nie mogą być ponownie przyznane uprawnienia do wykonywania tychże badań. Autor omówił w artykule wywód Trybunału Konstytucyjnego.