Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Okres letni oraz stale rosnąca popularność przyczep kempingowych sprawiają, że w stacjach kontroli pojazdów pojawia się coraz więcej takich pojazdów. Przyczepy kempingowe są co prawda użytkowane okazjonalnie. Wbrew pozorom pojazd, który większość czasu stoi w jednym miejscu, może mieć więcej usterek niż taki, który jest na co dzień eksploatowany. Rodzi to problemy podczas badania technicznego. Z uwagi na sporą liczbę zapytań związanych z takimi przyczepami, przypominamy w artykule wymagania i sposób badania przyczep.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Okres letni oraz stale rosnąca popularność przyczep kempingowych sprawiają, że w stacjach kontroli pojazdów pojawia się coraz więcej takich pojazdów. Z uwagi na sporą liczbę zapytań zgłaszanych do Izby a związanych z takimi przyczepami, autor stara się w artykule przypomnieć wymagania i sposób ich badania w skp. Przyczepy kempingowe mają z reguły niewielkie przebiegi roczne. Właśnie z tego powodu należy zwrócić baczną uwagę na stan i działanie poszczególnych podzespołów oraz obowiązkowe wyposażenie. Wbrew pozorom pojazd, który większość czasu stoi w jednym miejscu, może mieć więcej usterek niż taki, który jest na co dzień eksploatowany.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Przyczyn wypadania zapłonów jest wiele. Wskazanie właściwej jest trudne. Nawet jeśli system diagnostyki standardu OBD II/EOBD lub standardu producenta pojazdu informują za pośrednictwem kodów usterek o wypadaniu zapłonów, to poza wyjątkami nie wskazują bezpośrednio przyczyny. Mogą być również sytuacje, w których – mimo wypadania zapłonów – system diagnostyki pokładowej o nich nie poinformuje. W artykule omówiono możliwe przyczyny wypadania zapłonów w silnikach o zapłonie iskrowym, opatrując je komentarzem na temat interpretacji objawów i sposobu naprawy. Przypomniano również, jak działa układ odprowadzenia par ze zbiornika paliwa oraz układ recyrkulacji spalin.
- Szczegóły
- Kategoria: Subpages
Czym właściwie różni się przyczepa rolnicza od zwykłej przyczepy? Coraz częściej niektórzy użytkownicy przyczep próbują „negocjować” z diagnostami SKP warunki niezbędne do uznania przyczepy za rolniczą. Jest to o tyle istotne, że w przypadku przyczep rolniczych użytkownik nie ponosi kosztów związanych z podatkiem od środków transportu. Jeśli dodamy do tego dłuższe terminy ważności badań technicznych i zdecydowanie mniejsze opłaty za te badania, okazuje się, że wpis w dowodzie rejestracyjnym w polu „rodzaj pojazdu” – przyczepa rolnicza – jest wiele wart. Autor przedstawił analizę obowiązujących warunków technicznych dotyczących przyczep rolniczych.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Jedną z najpopularniejszych jednostek wysokoprężnych spotykanych w pojazdach jeżdżących po naszych drogach jest silnik 1.9 TDI PD, produkowany przez Volkswagena. Przez kilkanaście lat produkcji „zapracował” sobie na opinię niezawodnego i taniego w eksploatacji. Jednak znaczne przebiegi pojazdów i duża ich liczba wyposażona w ten silnik powodują, że są one stosunkowo częstymi gośćmi w warsztatach. Na podstawie swojej wiedzy autor dzieli się uwagami dotyczącymi specyfiki naprawy tych silników, wynikającej z zastosowania w nich rozwiązań niespotykanych w innych samochodach.