Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Styczeń stał się tradycyjnie okresem podsumowywania wyników osiągniętych przez branżę motoryzacyjną w poprzednim roku. Tradycyjnie również ten wynik jest daleki od oczekiwań (zestawienie sprzedaży nowych aut prezentujemy obok) i jaskółek poprawy na razie nie widać. Styczeń daje także asumpt do składania najróżniejszych propozycji poprawy sytuacji na kolejny rok. Zdaniem ekspertów, rynek motoryzacyjny w Polsce nie ruszy bez wsparcia ze strony rządu, czy to w postaci dopłat do zakupu nowych samochodów, czy podatku od spalin, czyli „ekologicznego". Przy tej okazji zapomina się jednak, że źródłem problemów dealerów samochodowych jest cały czas zbyt mała siła nabywcza naszego społeczeństwa i nie pomogą tutaj ani promocje, ani kolejne przepisy. Nakładanie podatku ekologicznego na ludzi, dla których kupno jakiegokolwiek samochodu i tak stanowi zbyt wysokie obciążenie finansowe, jest po prostu niesprawiedliwe, zaś proponowanie dopłat to nic innego, jak zachęta do brania kredytów, w efekcie trudno spłacalnych. Trzeba optymistycznie patrzeć w przyszłość, by na kilka lat zadłużyć się na zakup czterech kółek. Nie jesteśmy jeszcze tak bogaci jak państwa Europy Zachodniej, gdzie duży popyt na nowe auta gwarantuje średnia płaca brutto na poziomie 2,5 tys. euro. Czy na taki poziom zarobków będziemy mogli liczyć po przyjęciu euro? Z pewnością nie, za to niewątpliwie skończą się wypatrywane przyjazdy naszych sąsiadów do polskich salonów po nowe auta. Zapraszam do lektury numeru życząc wszystkim Czytelnikom i sobie, aby optymizm nie opuszczał nas również w tym roku.

 





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock