Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Każda praca niesie ze sobą jakieś zagrożenia. W przypadku pracy  diagnosty SKP jest to podwójne ryzyko  zawodowe, z jednej strony związane z pracą na stanowisku i możliwym  wypadkiem, z drugiej strony – odpowiedzialnością za swoje decyzje.  Nawet drobne niedbalstwo może  skończyć się tragedią. Dopuszczone,  ale niesprawne auto zamiast zahamować na drodze, wyląduje w polu  albo na drzewie. Nieprawidłowa klasyfikacja pojazdu podczas badania  może również rodzić skutki prawne  (więcej w artykule na str. 24). Do tego  dochodzi odpowiedzialność diagnosty  za uszkodzenia w pojazdach powstałe w trakcie badania. Na przykład  kontrola spalin diesla jest obarczona  ryzykiem. Czy każdy starszy diesel  jest w stanie wytrzymać wysokie obroty? Nierzadkie są również przypadki  uszkodzenia opon na rolkach. Pracy nie ułatwiają przepisy, które  nie starają się rozwiązywać problemów diagnostów. Ale tutaj pojawiają  się pierwsze jaskółki. W najbliższym  czasie wejdzie w życie obowiązek  wydawania certyfi  katu zdatności do  ruchu drogowego podczas przeprowadzania badania pojazdu, który ma  ułatwić pracę diagnostom (po więcej  informacji odsyłam na str. 26). Czy w sytuacji tak wielu potencjalnych zagrożeń czyhających na  diagnostę nie byłby słuszny pomysł,  aby kandydaci do pracy w SKP podpisywali oświadczenie, że zapoznali się  z ryzykiem zawodowym na tym stanowisku? Pomogłoby to w budowaniu  ich świadomości w kwestiach związanych z odpowiedzialnością za pracę.





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock