Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl


Koszty pracy przestały być główną przewagą konkurencyjną polskiego rynku automotive. Zagraniczne inwestycje przyciąga przede wszystkim położenie geograficzne, na co wskazuje aż 70% producentów motoryzacyjnych znad Wisły – wynika z raportu Exact Systems „MotoBarometr 2019. Nastroje w automotive”. Przedstawiciele branży uznali też, że stale rosnąca presja płacowa jest największym zagrożeniem dla rozwoju motoryzacji. Pozytywnym bodźcem może okazać się innowacyjność, m.in. produkcja aut elektrycznych i podzespołów do nich, postrzegana przez 41% respondentów jako potencjalna siła napędowa sektora.

"Po raz pierwszy w historii naszego badania przedstawiciele branży motoryzacyjnej w Polsce uznali, że to nie tania siła robocza wyróżnia nas najbardziej na europejskim rynku automotive. Kluczowe okazało się położenie geograficzne, na które wskazało prawie 3 na 4 respondentów. Na drugim miejscu znalazły się koszty pracy, a na trzecim dostęp do wykwalifikowanego personelu. Aby jednak strategiczna lokalizacja Polski okazała się prawdziwym magnesem dla inwestorów, motobranża powinna odważnie postawić na rozwój automatyzacji pracy oraz elastyczne formy zatrudnienia. Większa automatyzacja zarówno produkcji, jak i administracji to duża przewaga rynkowa, natomiast outsourcing zatrudnienia pozwala na bieżące dopasowywanie liczby pracowników do zmieniających się potrzeb oraz optymalizację kosztów" – tłumaczy Paweł Gos, prezes Exact Systems. 

Więcej informacji na stronie Facebooka. 

Bridgestone Fabryka

 





Aktualności



profiauto

profiauto





SiteLock