Powszechnie wiadomo, że z biegiem czasu i przejechanych kilometrów na lakierowanych obręczach kół samochodów i motocykli zaczynają pojawiać się ślady utlenienia materiału. Niezależnie od tego, czy obręcz jest wykonana ze stali, czy jest odlewem ze stopu lekkiego, zabezpieczająca ją powłoka lakiernicza podlega uszkodzeniom w toku eksploatacji, a odsłonięty metal zaczyna się utleniać. Tak uszkodzoną obręcz daje się łatwo odnowić. W artykule jego autor pokazuje, jak zamiast lakierować obręcze proszkowo, można po oczyszczeniu mechanicznym lub chemicznym polakierować je renowacyjnie w sposób tani i skuteczny.
W nr. 5/2024 miesięcznika „Serwis Motoryzacyjny” ukazał się artykuł na temat pojazdów sprowadzonych ze Stanów Zjednoczonych. Autor wówczas słusznie zauważył, że występują różnice techniczne między tymi pojazdami a ich europejskimi odpowiednikami. Wynika to przede wszystkim z innego podejścia do bezpieczeństwa, ochrony środowiska, obowiązkowych badań technicznych oraz zgoła innych regulacji prawnych obowiązujących po obu stronach oceanu. Autor artykułu „Auta amerykańskie w SKP” uzupełnia ten temat o kilka spraw formalnych związanych m.in. z wyposażeniem i homologacją, ponieważ w mediach pojawiają się różne informacje, nie zawsze do końca sprawdzone.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jaki rodzaj badania technicznego należy wykonać w przypadku, gdy właściciel pojazdu przyjechał pojazdem elektrycznym, którego zakup został dofinansowany z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, i prosi o badanie ze wskazania drogomierza?
W dniu 28 maja 2024 r. premier złożył do Senatu RP, opracowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, raport pod nazwą: „Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz działania realizowane w tym zakresie w 2023 r.”. Dokument ten będzie podstawą do dalszych działań ustawodawcy w tym zakresie. Autorzy raportu wskazują, że zakładana zmiana systemu badań technicznych powinna spowodować, że pojazdy, które są niesprawne technicznie, przez co zagrażają bezpieczeństwu w ruchu drogowym, zostaną wyeliminowane z polskich dróg. Wiele jeszcze innych zapisów raportu dotyczy oceny działania stacji kontroli pojazdów oraz badań diagnostów. O tym w artykule.
Okresowe badanie techniczne ma na celu przede wszystkim potwierdzenie sprawności pojazdu pod względem jego stanu technicznego. Natomiast równie ważnym elementem tego badania jest sprawdzenie, czy pojazd spełnia warunki techniczne pojazdu. Badanie w SKP polega m.in. na sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w rozporządzeniu ministra infrastruktury. Obserwując na co dzień ruch drogowy, można odnieść wrażenie, że jest z tym spory problem. Da się bowiem zauważyć pojazdy, które przeszły modyfikację i nie spełniają przepisów w zakresie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia. W artykule autor wykazuje, że sprawdzenie warunków technicznych pojazdu jest nierozerwalną częścią jego badania.