Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Zewnętrzna chłodnica oleju występuje najczęściej w silnikach wysoko obciążonych. Zwykły układ chłodzenia, współpracujący z układem smarowania w odprowadzaniu ciepła od najsilniej nagrzanych elementów silnika, nie jest w stanie podołać swojemu zadaniu. W artykule przedstawiono różne warianty układu smarowania z chłodnicą oleju. Podczas wymiany oleju przeprowadzonej szybko i niedbale istnieje duża szansa na pozostawienie pewnej ilości starego oleju w chłodnicy i przewodach. Dlatego ważne jest przestrzeganie odpowiedniej procedury wymiany oleju, którą również omówiono w artykule.

Silniki o liczbie cylindrów cztery lub większej mogą być dzielone na dwa lub więcej bloków cylindrów. Wówczas występują dwa osobne układy wylotowe z katalizatorami i sondami lambda. Układ regulacji składu mieszanki dla jednego bloku cylindrów i układ regulacji składu mieszanki dla drugiego bloku pracują niezależnie od siebie, tak jakby były to dwa różne silniki. W artykule omówiono zasadę pracy tego rodzaju układów regulacji oraz przedstawiono przypadek diagnostyki nieprawidłowych sygnałów z sond lambda (czujników tlenu).

Wszystkie stacje kontroli pojazdów są prowadzone w systemie działalności regulowanej. Niestety, podmioty nadzorujące pracę stacji i diagnostów coraz częściej podczas rokrocznych kontroli lub w momencie zakładania takiej działalności gospodarczej nadużywają swoich uprawnień w stosunku do przedsiębiorców. Tymczasem każde działanie urzędnika wobec obywatela musi mieć swoją podstawę prawną. Jeśli jego działanie nie ma takiej podstawy, jest ono niedozwolone i nie może pociągać żadnych negatywnych skutków prawnych. Czy urzędnik może od przedsiębiorcy żądać dokumentów lub wyjaśnień, jeśli przepis prawa mu na to wprost nie pozwala? Odpowiedź na to pytanie i więcej informacji  o podstawowych zasadach prawa w tym zakresie można znaleźć w artykule.

Koniec lat 80. i początek 90. to rodzący się w Polsce kapitalizm, przez niektórych nazywany wolnością, ale czasami też dzikim kapitalizmem. To działało trochę na zasadzie: co jest niezabronione, jest dozwolone. Handlowano czymkolwiek i gdziekolwiek. To był też napływ szerokim strumieniem z Europy Zachodniej samochodów, które do tej por y były nieosiągalne dla przeciętnego obywatela. Obecnie te auta są już rzadkością na naszych drogach, a w tamtym okresie były obiektem marzeń. Czym różnią się od współczesnych samochodów i jak podejść do badania technicznego pojazdów z lat 90-tych? O tym można przeczytać w artykule.

W rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy wynik badania technicznego powinien być negatywny w przypadku przedstawienia do badania pojazdu z czarnymi tablicami rejestracyjnymi, które nie mają legalizacji?

Podkategorie





Aktualności













SiteLock