Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Wnikliwa analiza raportów dotyczących akcji fabrycznych, serwisowych czy przywoławczych poszczególnych marek samochodów umożliwia wyciągnięcie wielu ciekawych wniosków. Pozwalają one spojrzeć na naprawę i fazę diagnostyki pojazdu z trochę innego punkt u widzenia niż dotychczas. Wizerunkowo akcje te są najmniej korzystne dla danej marki i najlepiej byłoby, gdyby wszelkie newralgiczne usterki zostały usunięte jeszcze w fabryce. Niestety, jak widać proces kontroli poszczególnych układów na linii produkcyjnej nie jest jeszcze na tyle doskonały, aby całkowicie wyeliminować wszystkie potencjale usterki – choć nie bez znaczenia pozostaje swoisty „wyścig technologiczny” pomiędzy koncernami.

Naprawy samochodów Audi Q7 to wyzwanie dla warsztatu niezależnego i spore koszty dla właściciela. W przypadku egzemplarzy, które mają za sobą już ponad 10-letnią eksploatację, istnieje zawsze dodatkowe ryzyko związane z historią poprzednich napraw. Jeżeli były one wykonywane niefachowo i przy założeniu niskiego budżetu, to samochód będzie wymagał sporych inwestycji i wielu godzin pracy mechanika. Przytoczona w artykule historia dotyczy samochodu Audi Q7 z 2006 r. o przebiegu ponad 320 tys. km, wyposażonego w silnik 3.0 TDI i napęd Quattro. Samochód w ciągu ostatnich trzech miesięcy odwiedził cztery warsztaty, a powodem tych wizyt były głównie problemy z elektroniką pokładową. Brak możliwości włączenia wyświetlacza MMI powodował, iż dostęp do opcji sterowania zawieszeniem czy multimediami stał się praktycznie niemożliwy. Autor opisał całą procedurę diagnozowania tej usterki, dzieląc się praktycznymi uwagami, przydatnymi dla mechaników.

Niemal każdy właściciel pragnie, aby jego pojazd miał jakieś indywidualne cechy. Jednemu wystarczy naklejka, antenka lub znaczek na pokrywie bagażnika. Inny zechce przemalować nadwozie swojego samochodu lub pójdzie jeszcze o krok dalej i pokusi się o modyfikacje silnika, układu przeniesienia napędu i podwozia. Różnorodność nie jest zła, pod warunkiem, że nie zagraża bezpieczeństwu.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy możliwe jest zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej?

Od 1 stycznia 2019 r. ustawodawca radykalnie zmienił zasady opodatkowania leasingu nabycia i użytkowania samochodów w firmach. Niedługo minie rok od daty wejścia w życie nowych przepisów w tym zakresie. W tym czasie dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał już wiele interpretacji dotyczących stosowania nowych uregulowań. Warto znać opisane w nich zasady, aby nie narazić się na utratę przywilejów podatkowych.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock