Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Nigdzie w naszych warunkach technicznych nie znajdziemy żadnych wytycznych odnośnie konkretnych wymagań dotyczących obowiązkowego wyposażenia pojazdów z przeznaczeniem „przewóz żywego drobiu” oraz „przewóz żywych zwierząt”, czy też ewentualnych zwolnień z warunków technicznych. O ile w przypadku badania technicznego pojazdu już zarejestrowanego z zabudową fabryczną nie powinno być większych problemów, to w sytuacji, gdy do badania przedstawiany jest pojazd, w którym dokonano zmian konstrukcyjnych mogą nasunąć się wątpliwości. Czy pojazd przeznaczony do transportu żywych zwierząt musi spełniać określone warunki techniczne? Na co zwrócić szczególną uwagę podczas badania takiego pojazdu i kiedy pojazd można sklasyfikować z takim przeznaczeniem? Wyjaśnienie tych wątpliwości można znaleźć w artykule.

Hybrydy są przyjazne dla środowiska i tańsze w eksploatacji. Rynek pojazdów hybrydowych rośnie, a połączenie silnika spalinowego i elektrycznego może stanowić przyszłość motoryzacji. Ale nie wszystkie hybrydy są takie same. W artykule zaprezentowano krótki zestaw pojęć i podstawowych informacji dotyczących budowy i działania aut hybrydowych, ujęty w formie pytań i odpowiedzi. Można w nim znaleźć m.in. odpowiedzi na pytania: W jakich trybach może pracować hybrydowy układ napędowy? Co oznaczają symbole P0, P1, P2, P3 i P4? Czy w pojeździe o napędzie hybrydowym jest potrzebna skrzynka biegów? Jakie są rodzaje gniazdek i wtyczek do ładowania?

Koniec lat 80. i początek 90. to rodzący się w Polsce kapitalizm, przez niektórych nazywany wolnością, ale czasami też dzikim kapitalizmem. To działało trochę na zasadzie: co jest niezabronione, jest dozwolone. Handlowano czymkolwiek i gdziekolwiek. To był też napływ szerokim strumieniem z Europy Zachodniej samochodów, które do tej por y były nieosiągalne dla przeciętnego obywatela. Obecnie te auta są już rzadkością na naszych drogach, a w tamtym okresie były obiektem marzeń. Czym różnią się od współczesnych samochodów i jak podejść do badania technicznego pojazdów z lat 90-tych? O tym można przeczytać w artykule.

W latach 70. i 80. ubiegłego wieku na polskich drogach królowały polskie pojazdy i z demoludów. Były to syreny, warszawy, skody, łady, fiaty, zastawy, dacie, wartburgi czy trabanty. W przypadku autobusów i ciężarówek bezwzględnie dominowały marki Autosan, Jelcz i Star. Dziś tych pojazdów właściwie już nie ma na naszych drogach. Nie oznacza to jednak, że nie mogą pojawić się w SKP. Dlatego autor przedstawia w artykule główne różnice w przeprowadzaniu badania technicznego pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy w latach 80. i wcześniej w stosunku do pojazdów współczesnych.

Pojazd pomocy drogowej jest dziś jednym z najczęściej spotykanych pojazdów specjalnych w stacjach kontroli pojazdów. Jest też jednym z najczęściej spotykanych przypadków używania do innych celów niż niesienie pomocy uszkodzonym pojazdom na drogach publicznych. Posiadanie takiego samochodu jest związane z wieloma przywilejami, które przysługują pojazdowi specjalnemu. Diagnosta SKP nie odpowiada za to, w jaki sposób ten pojazd jest używany, ale jest zobowiązany do prawidłowej oceny stanu technicznego i wyposażenia tego pojazdu. O czym należy pamiętać? Więcej w artykule.





Aktualności













SiteLock