Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Czasem nie wystarczy uzupełnić układ klimatyzacji czynnikiem chłodniczym. W niektórych przypadkach konieczne jest rozpoczęcie od dokładnego oczyszczenia instalacji, aby zapewnić prawidłowe działanie klimatyzacji. Producenci pojazdów nie przekazują jednoznacznych zaleceń dotyczących metody płukania. Ta sytuacja prowadzi do niejasności i pytań stawianych przez mechaników. Autor stara się na nie odpowiedzieć w artykule.

Jest to pierwszy artykuł z serii poświęconej tematowi elektrycznych układów napędowych stosowanych w popularnych modelach elektryków. Autor będzie wyjaśniać tajniki budowy i działania zespołów występujących w autach elektrycznych, uwzględniając zmiany konstrukcyjne, jakie producenci wprowadzali przy okazji modernizacji swoich modeli. W artykułach nie zabraknie wskazówek dotyczących poprawnej obsługi i diagnozowania podzespołów wysokonapięciowych. W pierwszej części zaprezentowano model Nissan Leaf ZEO.

Do prowadzenia stacji kontroli pojazdów konieczne jest zatrudnienie diagnostów z uprawnieniami. Obecne realia rynku pracy są takie, że diagnosta jest bardzo „cennym pracownikiem”, albowiem mały jest dopływ do tego zawodu nowej, odpowiednio wykształconej kadry. Ponadto diagnosta ma zwykle grono swoich wiernych klientów, co daje odpowiednią frekwencję na stacji . W artykule opisano od strony prawnej proceder tzw. podkradania lub – inaczej mówiąc – podkupywania pracowników oraz wskazano pewne środki zaradcze, które mogą stosować pracodawcy.

Artykuł jest kontynuacją opisu budowy i działania zespołów występujących w samochodzie elektrycznym Nissan Leaf ZE0. W nr. 3/2025 SM przedstawiono rozmieszczenie podzespołów, sposób wyłączania wysokiego napięcia oraz działanie ładowarki pokładowej pojazdu. W tym numerze autor opisuje możliwe zakłócenia szybkiego ładowania, w tym sposób postępowania w przypadku wystąpienia w ładowarce pokładowej OBC dwóch kodów usterek: B29C1 – komunikacja EVSE-OBC oraz P3173-OBC. Przedstawiony został również sposób wymiany ładowarki pokładowej OBC.

Mobilne podnośniki samochodowe są wykorzystywane przy obsłudze samochodów osobowych, ciężarowych oraz pojazdów specjalnych i uważane za „sekretnego pomocnika” w naprawach i serwisowaniu pojazdów. Podnośniki te dzięki swojej konstrukcji mogą pracować w różnych miejscach warsztatu. Nie wymagają mocowania do podłoża, umoż­liwiają przestawianie ich na dowolne stanowi­sko. Mogą być stosowane wszędzie tam, gdzie jest potrzebne urządzenie do podnoszenia samochodu, a nie ma miejsca do zamontowania stałego podnośnika. W artykule zaprezentowano mobilne podnośniki do podnoszenia całych samochodów osobowych, ich przeznaczenie, zalety i wady oraz przykłady spotykanych rozwiązań. 





Aktualności













SiteLock