Subpages
W nr. 3’20 „Serwisu Motoryzacyjnego” pojawiła się informacja o stosowaniu opon samouszczelniających typu Seal, m. in. w wyposażeniu taksówek. Wprowadzenie tych opon wynikało z ich wielu zalet. Okazuje się, że pojawiły się problemy ze zużytymi oponami. Dlaczego nie mogą być one utylizowane razem z innymi starymi oponami? Wyjaśnienie można znaleźć w artykule.
Ocenia się, że w Europie przez blisko 70% okresu eksploatacji silnik współczesnego samochodu pracuje z małym lub co najwyżej średnim obciążeniem. W takich warunkach jego sprawność jest na tyle mała, że zużycie paliwa okazuje się nieadekwatnie wysokie w stosunku do rozwijanych osiągów. Dobrym rozwiązaniem problemu wydaje się więc dostosowanie pojemności skokowej do chwilowych potrzeb. Jednym ze sposobów jest odłączanie cylindrów. W artykule omówiono przykłady stosowanych rozwiązań.
Od początku tego roku niemieckie warsztaty dopuszczone do wykonywania analizy spalin w ramach badania technicznego samochodów muszą mieć akredytację zgodną z normą ISO 17020. Jest to w ostatnim czasie kolejna zmiana w organizacji badań w Niemczech. Jakie warunki musi spełniać warsztat, aby uzyskać akredytację? Dlaczego trwająca reorganizacja badań technicznych pojazdów w Niemczech powoduje niezadowolenie wśród warsztatów? Odpowiedź na pytania można znaleźć w artykule.
W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy badanie techniczne wykonane za granicą przedłuża ważność polskiego badania?
W trosce o czyste środowisko kolejne normy euro wprowadzają obostrzenia w nowych pojazdach w zakresie emisji substancji szkodliwych. W samochodach używanych wraz z przebiegiem pojawiają się problemy ze spełnieniem kryteriów, które były stawiane nowym (w tamtym czasie) pojazdom. Można zatem pokusić się o stwierdzenie, że po zakupie używanego auta nie zwraca się już uwagi na utrzymanie sprawności silnika i układów odpowiedzialnych za redukcję emisji substancji szkodliwych – bo tak jest taniej. Dlatego diagnosta, dopuszczając pojazd do ruchu w czasie okresowego badania technicznego, powinien prawidłowo zastosować procedurę związaną z: przygotowaniem pojazdu do badania, wykonaniem analizy spalin i oceną otrzymanych wyników. Jak powinna wyglądać analiza spalin w SKP – o tym w artykule.