Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Elektromechaniczny układ kierowniczy to kolejny krok w stronę p oprawy bezpieczeństwa jazdy przy zachowaniu zmniejszonego zużycia paliwa i ochrony środowiska naturalnego. Rezygnacja z tradycyjnego obiegu hydraulicznego, na rzecz elektromechanicznego sterowania z zaawansowanymi funkcjami wspomagającymi, wymaga zupełnie innego spojrzenia warsztatu na naprawę i diagnostykę tego systemu. W artykule zaprezentowano elektromechaniczny układ kierowniczy stosowany przez koncern Volkswagena. Autor przedstawił najczęstsze usterki układu oraz sposób ich diagnozowania.

W Polsce jedną z najpopularniejszych marek pojazdów jest Audi, zaczynając od modelu A1 aż do A8, na dużych suwach Q7 i Q8 kończąc. W każdym z tych modeli możemy znaleźć przeróżne usterki, z których jedne są mało uciążliwe, a drugie powodują często, że mechanicy bezradnie rozkładają ręce, próbując najpierw je zdiagnozować, a następnie naprawić. Jedna z takich usterek zdarza się w modelach Audi A6 C6 produkowanych w latach 2004-2011 i oznacza dla kierowcy brak możliwości uruchomienia silnika i kontynuacji jazdy. Jednym z objawów jest brak odblokowania kolumny kierownicy, połączony ze zgaśnięciem kontrolek w zestawie wskaźników. Początkowo za przyczynę uznaje się wyładowanie akumulatora, jednak dokładniejsza diagnostyka pozwala wskazać właściwą i przyczynę i jest nią moduł J518. Autor analizuje w artykule proces diagnozowania oraz przedstawia możliwości naprawy modułu.

W stałej rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jak powinien być oznakowany samochód ciężarowy straży pożarnej?

Wypadania zapłonów, jeśli jest ich za dużo, mogą zniszczyć katalizator. Zawsze przyczyniają się do zwiększenia emisji składników szkodliwych spa lin. System diagnostyki pokładowej standardu OBD II/EOBD musi więc nadzorować procesy spalania w silniku, aby poinformować kierowcę oraz mechanika, że w silniku występują lub występowały wypadania zapłonów. Chroni on kierowcę przed wydatkiem (zniszczony katalizator), a środowisko naturalne przed nadmiernym zanieczyszczeniem. Z artykułu można się dowiedzieć, jak system OBD wykrywa wypadanie zapłonów, kiedy wyłącza monitor wypadania zapłonów oraz w jaki sposób ocenia możliwe następstwa tego zjawiska.

Nadchodzi w życiu diagnosty taki dzień, w którym trzeba zmierzyć się z pojazdem niecodziennym, nietuzinkowym, o specyficznej konstrukcji i przeznaczeniu – pojazdem specjalnym. W sytuacji, gdy taki pojazd przyjedzie na badanie techniczne często trudno jest znaleźć wymagania, jakie musi on spełnić. Podstawową rze­czą do ustalenia jest sama definicja pojazdu specjalnego. Na co zwrócić uwagę podczas podania pojazdu specjalnego? Jakie warunki techniczne musi spełniać taki pojazd? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock