Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Pół roku temu rozpoczęliśmy pu­blikację cyklu artykułów „Obsługa klientów w SKP” Macieja Matcza­ka, w którym autor pisze o różnych aspektach obsługi klienta, zarówno w stacjach kontroli pojazdów, jak i warsztatach. Cykl ma na celu edu­kowanie mechaników i diagnostów w temacie zachowań wobec klientów, z korzyścią dla własnego zakładu. Jak ważna jest to kwestia, pokazu­je opublikowany w styczniu raport niemieckiej organizacji DAT. Przed­miotem badań były m.in. satysfakcja klienta z serwisu oraz powody wybo­ru danego warsztatu. Użytkowników samochodów pytano, jaka była ko­lejność ich priorytetów przy wyborze warsztatu. Wyniki ankiet pokazują, że przede wszystkim liczyła się życz­liwość personelu i dbanie o klienta, następnie dobra lokalizacja i jakość wykonywanej pracy. Na kolejnych miejscach znalazły się zaufanie i wieloletnia znajomość warsztatu oraz doświadczenie zawodowe per­sonelu. Dopiero na dalszym miejscu stawiano dobry stosunek ceny do ja­kości usług. Ankietowani podkreślali, że ważny był dla nich sposób komu­nikowania się warsztatu z klientem. Czy ze strony pracowników było zainteresowanie podjęciem dialogu, czy też komunikacja ograniczała się tylko do odebrania kluczyka? Są to kwestie istotne dla działalności i rozwoju każdego warsztatu lub SKP. Dlatego warto skorzystać z każ­dej formy podnoszenia świadomości pracowników w tym zakresie. 

 Do Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów docierają liczne zapytania od diagnostów i właścicieli SKP o interpretację przepisów lub o pomoc w rozwiązywaniu pro­blemów technicznych. Wiele z tych pytań powtarza się, co oznacza, że nie dotyczą spraw sporadycznych. Aby udzielane od­powiedzi dotarły do całego środowiska, wprowadzona zostaje od numeru styczniowego stała rubryka, gdzie specjaliści PISKP będą dzielić się swoją wiedzą na zgłaszany problem. W tym numerze Karol Rytel odpowiada na pytanie, czy diagnosta może zezwolić na poruszanie się pojazdu, gdy policja zatrzymała dowód rejestracyjny, i określić kolejny termin badania na okres 14 dni?

 Od 1 stycznia 2017 r. ustawodawca, w związku z wprowadzeniem nowych uregulowań dotyczących minimalnej stawki godzinowej przy umowach zlecenia oraz umowach o świadczenie usług, wprowadził nowe obowiązki oraz sankcje dla przedsiębiorców. W artykule przedstawiono sposób ustalania wysokości wynagrodzenia wg. nowych przepisów, wyłączenia co do rodzajów umów zlecenia lub świadczenia usług oraz kary za nieprzestrzeganie nowych uregulowań.

 Artykuł jest trzecim z serii opisujących procedowane obecnie przez ministra infrastruktury i budownictwa zmiany w prawie – zmiana ustawy „Prawo o ruchu drogowym”, które mają wpływ na działalność stacji kontroli pojazdów oraz pracujących w nich diagnostów. W zamieszczonym materiale autor odnosi się do tego, na co powinni przygotować się uprawnieni diagności i jakie zmiany prawa w stosunku do nich planuje ustawodawca. Zmiany te dotyczą szczególnie wymaganego wykształcenia i praktyki zawodowej, odejścia od uprawnień imiennych oraz sankcji dla diagnosty. Omówiono również planowaną zawartość ogólnopolskiego rejestru diagnostów, który ma być powszechnie dostępny. 

 W poprzednich artykułach opisano warunki techniczne oraz szczegółowe wymagania, które powinny być spełnione w samochodzie ciężarowym po dokonaniu zmian konstrukcyjnych. W tym numerze autor zajął się wyposażaniem pojazdu w przegrodę oddzielającą przestrzeń pasażerską od części bagażowej oraz punktami mocowania ładunku. W artykule podano wymagania dotyczące przegrody, wymagania wytrzymałościowe dotyczące punktów mocowania oraz zamieszczono nowy wzór potwierdzenia jednostki uprawnionej.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock