Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Czy opłata za przeprowadzone badanie jest „sztywną” opłatą urzędową? Czy przedsiębiorca prowadzący stację może zastosować ceny niższe niż określa załącznik do rozporządzenia? Jak podchodzi Izba Skarbowa do zastosowania niższej opłaty? Jakie konsekwencje grożą diagnoście w przypadku stosowania opłat innych niż w załączniku, nawet jeśli stosował je na polecenie pracodawcy? Na pytania te, przesłane przez czytelnika „Serwisu Motoryzacyjnego”, odpowiedź można znaleźć w artykule.

Ustawa „Prawo o ruchu drogowym” jest prawdopodobnie jednym z częściej zmienianych aktów prawnych. Artykuł w nr. 9’20 SM (Zmiany w systemie BTP) był poświęcony planowanym zmianom w systemie badań technicznych pojazdów w Polsce w związku z wdrożeniem dyrektywy 2014/45/UE. Okazuje się, że to nie jedyne zmiany w obszarze badań i warunków technicznych, które będą czekały tę ustawę w przyszłości. Ostatnio opublikowano założenia projektu zmian do . Wynika z nich, że modyfikacji ulegną przepisy dotyczące odstępstw od warunków technicznych oraz zgłoszenia wymiany drogomierza. Na podstawie dostępnych informacji, autor wyjaśnia w artykule, jakie konkretnie zmiany są planowane.

Działalność prowadzona indywidualnie przez osoby fizyczne jest zdecydowanie najpopularniejszą formą wykonywania działalności gospodarczej w Polsce. W momencie śmierci przedsiębiorcy, czy też innych zdarzeń uniemożliwiających dalsze funkcjonowanie (jak np. poważna choroba), konieczna staje się jej likwidacja. Rodzi to wiele zagrożeń dla majątku przedsiębiorstwa, zatrudnionych pracowników i obrotu gospodarczego, w tym wierzycieli. Ustawodawca pragnie obecnie wyjść naprzeciw temu problemowi, proponując nową instytucję prawną w postaci zarządu sukcesyjnego przedsiębiorstwem osoby fizycznej. W artykule omówiono zasady powoływania zarządcy oraz jego prawa i obowiązki.

W starszych konstrukcjach silników wysokoprężnych, w których ciśnienie paliwa wytwarzała rzędowa lub rotacyjna pompa wtryskowa, problem zapowietrzonego układu paliwowego rozwiązywało się zazwyczaj bardzo prosto – należało poluzować rurki paliwowe przy wtryskiwaczach, pokręcić rozrusznikiem do momentu pojawienia się paliwa, dokręcić nakrętkii silnik zazwyczaj dawał się uruchomić. W nowszych konstrukcjach sprawa nie jest już taka prosta. Zależnie od rodzaju układu paliwowego nieumiejętne postępowanie może mieć mniej lub bardziej bolesne konsekwencje. Najmniej czarny scenariusz to po prostu brakmożliwości uruchomienia silnika, a najgorszy – konieczność wymiany całego układu paliwowego. W jaki sposób uniknąć takiego scenariusza? Odpowiedź w artykule.

Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów określa szczegółowe wymagania odnoszące się do wyposażenia motocykli i motorowerów, ale brak już odrębnych przepisów dotyczących sposobu i zakresu badania technicznego. Diagnoście, który nie jest związany ze środowiskiem motocyklowym i nie jeździ motocyklem, trudno jest dotrzeć do informacji na temat weryfikowania stanu jednośladów, które ze względu na konstrukcję odmienną od dwuśladów podlegają nieco innym zasadom badania technicznego. W artykule autor podpowiada, jak prawidłowo ocenić stan techniczny jednośladu w SKP.





Aktualności













SiteLock