Do warsztatu przyjechał użytkownik samochodu Volvo XC60 2.0D 163 KM z 2012 r. Klient zgłosił, że brak jest podgrzewania foteli prawego i lewego, nie działa układ Parktronic z przodu i z tyłu oraz gniazdo zapalniczki. Po podłączeniu testera okazało się, że brak jest komunikacji z modułami foteli oraz modułem Parktronica. W artykule opisano całą procedurę diagnozowania tego przypadku usterki aż do momentu znalezienia przyczyny.
W numerze 12’24 SM zostały omówione podstawowe zagadnienia dotyczące klasyfikacji, podziału i oznaczenia pojazdów pożarniczych, natomiast w numerze 1’25 SM zostały omówione badania, jakim poddawane są w akredytowanym laboratorium nowe pojazdy pożarnicze na potrzeby uzyskania świadectwa dopuszczenia. Teraz autor przybliża przebieg procesu dopuszczenia i zawartość tego dokumentu.
W numerze udzielono odpowiedzi na pytanie: Czy wykonując badanie techniczne, należy zatrzymać zniszczony dowód rejestracyjny?
W 1’25 SM zostały przedstawione zagadnienie wykonywania badań technicznych pojazdów hipotetycznie spełniających warunki techniczne, ale bez homologacji unijnej. Tym razem tematem artykułu są pojazdy posiadające homologację unijną, ale zawierające w sobie nietypowe rozwiązania konstrukcyjne. Takie rozwiązania można spotkać w pojazdach specjalnych, resortowych, przeznaczonych do użytkowania na lotniskach, ale też i zwykłych, używanych na drogach publicznych. Dobrym przykładem są przyczepy lub naczepy.
17 grudnia 2024 r. w Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację rozporządzenia określającego szczegółowe czynności wydziałów komunikacji związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu. Nowe przepisy nakazują urzędnikom przy każdej rejestracji wpisywanie numeru świadectwa homologacji pojazdu. Przepisy wejdą w życie 1 kwietnia 2025 r. Istnieje obawa, że nie będzie już możliwe zarejestrowanie na terenie RP pojazdów, które nie mają homologacji europejskiej, albowiem zostały sprowadzone spoza Unii. W artykule przedstawiono problem i stanowisko ministerstwa, które te przepisy przygotowało.