Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Portugalskie stowarzyszenie ochrony konsumentów przyjrzało się funkcjonowaniu stacji kontroli pojazdów w tym kraju. Wysłało na badanie 30 samochodów, z których każdy miał 6 celowo zrobionych usterek: cztery poważne i dwie drobne. Wyniki były druzgocące. W żadnej ze stacji nie wykryto wszystkich usterek, a dziewięć placówek nie wykryło ani jednej wady. Jak wygląda system badań technicznych w Portugalii, zmieniony od 1 listopada 2020 r.? Na ile zmiany w organizacji badań dostosowały prawo krajowe do regulacji Unii Europejskiej?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Od początku tego roku niemieckie warsztaty dopuszczone do wykonywania analizy spalin w ramach badania technicznego samochodów muszą mieć akredytację zgodną z normą ISO 17020. Jest to w ostatnim czasie kolejna zmiana w organizacji badań w Niemczech. Jakie warunki musi spełniać warsztat, aby uzyskać akredytację? Dlaczego trwająca reorganizacja badań technicznych pojazdów w Niemczech powoduje niezadowolenie wśród warsztatów? Odpowiedź na pytania można znaleźć w artykule.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Trynidad i Tobago wygląda na idylliczny, tropikalny zakątek. Słynne są tutejsze plaże, a złoża ropy naftowej sprawiają, że jest to jedno z najzamożniejszych państw Ameryki Środkowej. Zajmuje obszar 5128 km2 i ma 1,2 mln mieszkańców. W 2020 r. było tu zarejestrowanych 1,1 mln pojazdów. Znaczyłoby to, że jest ich więcej niż kierowców. Stowarzyszenia Dilerów Samochodowych w Trynidadzie i Tobago sądzi, że w ruchu jest najwyżej 500-600 tys. pojazdów. Można je bowiem rejestrować, ale nie ma możliwości oficjalnego wyrejestrowania. Jeśli znikają z dróg, zalegają w archiwach. W warunkach wysp samochody wolno się starzeją. Przepisy mówią, że pierwszy obowiązkowy przegląd należy odbyć po 5 latach od daty produkcji. Potem prywatne auta osobowe przechodzą go co 2 lata, a taksówki, pojazdy przeznaczone na wynajem oraz ciężarówki, czyli ogólnie biorąc pojazdy użytkowe – corocznie. Z artykułu można się dowiedzieć, jaka jest organizacja i zakres badań technicznych na tej wyspie i co się dzieje, jak samochód nie przejdzie przeglądu.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Zgodnie z procedurą diagnosta SKP, wykonując czynności okresowego badania technicznego, ocenia stan techniczny wyłącznie poprzez oględziny amortyzatorów pod kątem wycieków, uszkodzenia, jak i pewności mocowania. Zatem nie ma mowy o użyciu urządzenia do pomiaru skuteczności tłumienia drgań zawieszenia. To urządzenie jest wykorzystywane do niektórych badań dodatkowych, w głównej mierze do badania tzw. „powypadkowego”. Jakie metody stosuje się podczas badania amortyzatorów w SKP? Kiedy wynik badania jest pozytywny, a kiedy negatywny? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.