Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

 

Proekologiczne działania producentów pojazdów zaowocowały wprowadzeniem elektrohydraulicznych układów wspomagania kierownicy EPHS. Niestety układy EPHS, tak jak wszystkie inne układy w pojazdach, ulegają awariom. Z uwagi na miejsce umiesz­czenia w pojeździe modułu EPHS (znajduje się on blisko nawierzchni jezdni, pomiędzy nadkolem przedniego koła a zderzakiem), jest on najczęściej narażony na usterki mechaniczne nawet przy stosunkowo niewielkich koli­zjach, jak również na niszczące działanie wody. W artykule opisano budowę EPHS oraz przedstawiono typowe usterki tych układów na przykładzie EPHS produkcji KOYO i TRW, montowanych m.in. w pojazdach koncernu VAG.

 

Konsekwencje opuszczenia Wspólnoty przez Wielką Brytanię pojawiają się w wielu różnych obszarach, także w badaniach technicznych pojazdów kategorii M1 z kierownicą po prawej stronie przystosowanych do ruchu lewostronnego. Wydaje się, że po przeanalizowaniu przepisów dotyczących warunków technicznych i procedury badań, a także zakończenia okresu przejściowego, wszystko jest w miarę klarowne. Jednak do Izby docierają sygnały, że niektóre wydziały komunikacji odmawiają rejestracji pojazdów kategorii M1 z kierownicą po prawej stronie. Co więcej, pojawiają się także pytania od diagnostów na ten temat i do diagnostów, dlaczego przeprowadzili badanie techniczne z wynikiem pozytywnym. Czy można dopuścić te pojazdy do ruchu, czy też nie? Czy w 2021 r. można jeszcze przeprowadzić badanie techniczne takiego pojazdu z wynikiem pozytywnym? Odpowiedź na te pytania można znaleźć w artykule.

 

Wielkimi krokami zbliża się koniec 2015 r., a więc moment, do którego wiele podstawowych stacji kontroli pojazdów będzie miało prawo wykonywania niektórych dodatkowych badań technicznych zastrzeżonych dla stacji okręgowych oraz pojazdów powyżej 3,5 t dmc. W związku z tym wielu przedsiębiorców odkładało na ostatnią chwilę konieczność uzyskania nowego poświadczenia warunków lokalowych i wyposażenia swoich stacji. W artykule opisano położenie prawne tych właścicieli SKP, którzy nie zdołają uzyskać stosownej decyzji dyrektora TDT do końca tego roku.

 

 

Wielkimi krokami zbliża się koniec 2015 r., a więc moment, do którego wiele podstawowych stacji kontroli pojazdów będzie miało prawo wykonywania niektórych dodatkowych badań technicznych zastrzeżonych dla stacji okręgowych oraz pojazdów powyżej 3,5 t dmc. W związku z tym wielu przedsiębiorców odkładało na ostatnią chwilę konieczność uzyskania nowego poświadczenia warunków lokalowych i wyposażenia swoich stacji. W artykule opisano położenie prawne tych właścicieli SKP, którzy nie zdołają uzyskać stosownej decyzji dyrektora TDT do końca tego roku.

 

Środowiska rolnicze od dawna apelowały o dopuszczenie możliwości przeprowadzania badań technicznych ciągników rolniczych oraz przyczep rolniczych poza stacją kontroli pojazdów. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów powyżej 3,5 t dmc, których badanie można wykonać jedynie w okręgowej stacji kontroli pojazdów. Rolnicy wskazują, że bardzo często stacje te są dale-ko od ich gospodarstw. Dojazd do nich jest czasochłonny, a także kosztowny, biorąc pod uwagę ilość potrzebnego paliwa. Temat był omawiany 1 2018 r. i powrócił teraz przy okazji procedowania w Sejmie projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. W artykule przedstawiono proponowane zmiany.





Aktualności













SiteLock