Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Subpages

Nietypowe awarie powodujące nagłe wyłączenie silnika są szczególnym wyzwaniem nawet dla doświadczonych mechaników. W opisywanej w artykule usterce, jaka wystąpiła w Audi A4, kluczowym czynnikiem, który zdecydował o prawidłowym zlokalizowaniu źródła problemu, było właściwe zinterpretowanie kodu usterki oraz zastosowanie odpowiedniego narzędzia diagnostycznego. Opisany przypadek może dotyczyć również innych modeli z silnikiem 2.0 TDI i elektromagnetycznym czujnikiem położenia wału korbowego.

Artykuł jest kontynuacją opisu budowy i działania zespołów występujących w samochodzie elektrycznym Nissan Leaf ZE0. W nr. 3/2025 SM przedstawiono rozmieszczenie podzespołów, sposób wyłączania wysokiego napięcia oraz działanie ładowarki pokładowej pojazdu. W tym numerze autor opisuje możliwe zakłócenia szybkiego ładowania, w tym sposób postępowania w przypadku wystąpienia w ładowarce pokładowej OBC dwóch kodów usterek: B29C1 – komunikacja EVSE-OBC oraz P3173-OBC. Przedstawiony został również sposób wymiany ładowarki pokładowej OBC.

Coraz bardziej restrykcyjne prawo powoduje, że pojazdy na naszych drogach mają być coraz mniej emisyjne. Jednak nie wszyscy przestrzegają panujących norm, świadomie lub nie. Czy pojazd narusza normy, użytkownik dowiaduje się często podczas badania technicznego. Co zrobić, gdy w trakcie badania samochód emituje zbyt dużo związków toksycznych w spalinach? Jak można pomóc użytkownikowi, jeśli dojdzie do takiej sytuacji? Odpowiedzi na te pytania zamieszczono w artykule.

Zgodnie z przepisami dotyczącymi badania stanu technicznego pojazdu, brak tablic rejestracyjnych lub ich mocowanie grożące odpadnięciem, to usterka decydująca o negatywnym wyniku badania technicznego. Niezależnie od wyniku badania, jeśli tablice są niepewnie zamocowane, warto zwrócić na to uwagę i poinformować użytkownika samochodu o tym problemie. W artykule przedstawiono problem urwanych tablic oraz proponowane metody ich pewnego mocowania.

W rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Czy ustalając parametr techniczny pojazdu w postaci masy przyczepy bez hamulca, należy odejmować dopuszczalną masę całkowitą od dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdu?

Podkategorie





Aktualności













SiteLock