Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Drewno, metal i plastik to trzy materiały, które na przestrzeni dziejów ludzkości kolejno pojawiały się powszechnie w wyrobach technicznych. Oczywiście są jeszcze materiały takie, jak ceramika i szkło, ale nigdy nie stały się one podstawowymi i powszechnie używanymi surowcami do wyrobu broni, narzędzi lub części motoryzacyjnych. Czy tworzywo sztuczne, które w wielu miejscach stosuje się zamiast metalu, jest naprawdę dostatecznie trwałe? Jak trwałość plastików staje się przyczyną usterek w pojazdach? Wyjaśnienie problemu trwałości elementów plastikowych i ich wpływu na awarie można znaleźć w artykule.

Temat stosowania diod LED jako zamiennika żarówki w reflektorze budzi emocje kierowców. Część z nich zachwyca się jaśniejszym i często lepszym oświetleniem drogi. Mówią – byłem w SKP, diagnosta ocenił granicę światła i cienia jako prawidłową, więc mogę je bezpiecznie używać. Czy takie sprawdzenie jest wystarczające? Czy diagnosta może autorytatywnie stwierdzić, że retrofit LED zamontowany w reflektorze świeci prawidłowo? Czy do użytku powinny być dopuszczone tylko te retrofity LED, które przeszły proces legalizacji, np. na „wzór niemiecki”? Autor podjął próbę odpowiedzi na te pytania w artykule.

W artykule poruszono temat przeróbek samochodu, czyli tzw. tuningu, które ze względu na bezpieczeństwo jazdy mogą być akceptowane lub nie. Z punktu widzenia polskich przepisów nie ma obecnie mowy o jakimkolwiek chociażby projekcie w tym zakresie. Dlatego w artykule przeanalizowano, jak to wygląda pod względem formalnym i praktycznym w Niemczech. Przedstawione kwalifikacje przeróbek mogą okazać się przydatne przy ocenie podobnych podczas badania w polskich SKP.

W rubryce zamieszczono odpowiedź na pytanie: Jak postąpić w przypadku pojazdu skierowanego na dodatkowe badanie techniczne z pokwitowaniem za zatrzymany dowód rejestracyjny, gdy brak tej informacji w CEP?

Pojazdy zabytkowe nie podlegają okresowym badaniom technicznym, dlatego brak kontroli powoduje często, że ich stan techniczny wraz upływem czasu pogarsza się. Właściciele tych zabytków nie są zmuszeni do wykonywania niezbędnych napraw czy bieżącej obsługi eksploatacyjnej, które w pojeździe zabytkowym potrafią być bardzo kosztowne. Czy ta zasada powinna dotyczyć również zabytkowych autobusów, zwłaszcza jeśli są używane do zarobkowego przewozu osób? Jak często i w jakim zakresie sprawdzać takie autobusy w SKP? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule.

Podkategorie





Aktualności













SiteLock