Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

Budowa bezdotykowej samoobsługowej myjni samochodowej może stanowić atrakcyjną lokatę kapitału oraz źródło dodatkowego przychodu. Zanim jednak przystąpi się do realizacji zamierzenia, powinno się przeanalizować wszystkie za i przeciw. Po wyborze lokalizacji myjni pierwsze kroki powinno się skierować do …. . W artykule omówiono poszczególne etapy uzyskiwania pozwoleń na inwestycję. W następnym artykule zostaną przedstawione przykładowe urządzenia wchodzące w skład kompletnej myjni.

Kierowanie się tylko tym, co jest zapisane w pamięci sterownika, może doprowadzić do pochopnych decyzji o wymianie jakiejś części. W artykule omówiono przykład takiej usterki, przy której początkowa diagnoza nie do końca pokazywała, gdzie tkwi pierwotna przyczyna jej występowania. Sprawa dotyczyła popularnego pojazdu, jakim jest VW Passat z silnikiem 2.0 TDI. Klient skarżył się na okresową utratę mocy samochodu. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika, wszystko wracało do normy.

Wielokrotnie już była opisywana zasada działania filtrów cząstek stałych, zarówno tych mokrych, jak i suchych. W pierwszym przypadku występuje specjalny płyn podawany przez dozownik bezpośrednio do zbiornika paliwa. W drugim przypadku brak jest jakichkolwiek domieszek innych substancji. Proces podnoszenia temperatury spalin jest natomiast realizowany przez dotrysk dodatkowej ilości paliwa bezpośrednio do cylindrów. Wraz ze zmianą normy emisyjnej na Euro 5 w 2011 r. firma Ford wspólnie z PSA wprowadziła w samochodach S-max, C-max, Focus, Kuga i Mondeo nową rodzinę zmodyfikowanych silników ze zmienionym układem oczyszczania spalin. Jego nowością jest zespół wtryskiwacza zintegrowanego z elementem grzewczym, którego rolą jest dostarczenie par oleju napędowego do filtra cząstek stałych w celu podniesienia temperatury wewnątrz filtra. Jak działa ten układ i jakie może sprawiać problemy w użytkowaniu i diagnozowaniu – o tym w artykule.

 

Jedną z najczęściej występujących usterek w sterowaniu silnikami jest uszkodzenie dotyczące elektronicznie ustawianej przepustnicy. Uszkodzony może być sterownik, a w nim układ scalony, okablowanie i wtyczki, a także sam zespół przepustnicy. Na podstawie wygenerowanego błędu (o przepustnicy) przez sterownik silnika, przeprowadza się określoną diagnostykę w celu znalezienia usterki. W przypadkach, w których uszkodzenie występuje przez cały czas, znalezienie tej części nie powinno stanowić trudności. Problem pojawia się wtedy, kiedy złe funkcjonowanie przepustnicy występuje tylko czasami i to w bliżej nieokreślonych warunkach. Autor podpowiada, w jaki sposób przeprowadzić diagnostykę, aby można było wymienić tylko uszkodzony element.

 

 

Diagnostom pracującym w stacjach kontroli pojazdów nieobce są tzw. przepisy przejściowe, czyli daty, które są pewnymi punktami w czasie mającymi wpływ na to, co w pojeździe jest lub nie jest dozwolone czy obowiązkowe. Tego typu zapisów jest bardzo dużo i stwarzają one problemy nawet najlepszym diagnostom. Jest to duże wyzwanie, zwłaszcza dla osób przygotowujących się do egzaminu na diagnostę. Przedstawione w artykule usystematyzowanie warunków technicznych w zależności od dat pierwszej rejestracji pomoże niektórym lepiej zrozumieć ten skomplikowany sposób określania wyposażenia pojazdów.

 

Podkategorie





Aktualności



targi.paliwa










SiteLock