Serwis Motoryzacyjny


Wydawca
PISKP
tel. (22) 811 26 06, redakcja@piskp.pl
fb

 

Co można zrobić we własnym warsztacie, a co należy zlecać podwykonawcom specjalizującym się w określonych usługach? Czy mechanicy nadal potrafią naprawiać „youngtimery” wyposażone w gaźniki i aparaty zapłonowe? Artykułem o naprawie sprzęgła w MB W124 rozpoczynamy nowy cykl artykułów dotyczących różnych sposobów naprawy, wskazując, który sposób jest najlepszy, a który najtańszy. Przy okazji zwracamy uwagę na właściwe metody naprawy i regeneracji oraz testujemy części zamienne różnych producentów.

 

 

Suchy wewnątrz, czysty reflektor – to gwarancja dobrego rozkładu światła na drodze, bezpiecznej i komfortowej jazdy. Reflektory z widoczną mgiełką pary wodnej wewnątrz nie należą do rzadkości na naszych drogach. Dlaczego w reflektorach zbiera się woda i czy można temu zapobiegać? Jakie rozwiązania stosują producenci, aby nie dopuszczać do zaparowywania lamp? Czy zaparowanie jest wadą? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w numerze.

 

W trakcie lokalizowania przyczyn usterki powinno się zawsze szukać punktów diagnostyczny, tzn. takich miejsc, w którym będziemy mieli nagromadzenie danych eksploatacyjnych prowadzących do wskazania konkretnej awarii. W artykule autor omawia znaczenie punktów diagnostycznych na przykładzie systemów Common Rail. Jako punkt wybiera się tutaj ciśnienie paliwa we wspólnej szynie i napięcie na wtryskiwaczach. W tym otoczeniu mamy dostęp do wartości parametrów eksploatacyjnych, które mają największe znaczenie w diagnostyce pracy silnika z systemem CR. Więcej wskazówek i praktycznych informacji w artykule.

 

 

Wymieniając uszkodzone pod­zespoły bardzo często spotykamy się z sytuacją, kiedy problemem staje się wtyczka przyłączenio­wa. Dzieje się tak podczas wymiany części określanych mianem uniwersalnych, jak również części używanych, które z racji zainstalowania w pojeździe innej marki mają odmienne wtyczki. Najczęściej adaptowanym elementem jest uni­wersalna sonda lambda, która występuje zarówno w sil­nikach zasilanych benzyną, jak i dieslach. Wymiana sondy może jednak stwarzać problemy, szczególnie z wtyczką przyłączeniową, którą trzeba zaadoptować z sondy uszkodzonej do nowej. Nie jest to proces szczególnie trudny, lecz wymaga uwagi i dokładności, a to jest związane z odpowiednim doborem zamiennika, właściwym przycięciem i połączeniem odpowiednich przewodów. W artykule podano praktyczne wskazówki zastąpienia fabrycznej sondy lambda nową uni­wersalną.

 

 

Magistrala danych typu Ethernet nie była dotychczas stosowana w samochodach. Gdy się pojawiła, jej znaczenie szybko zaczęło rosnąć. W niedalekiej przyszłości, już ok. 2020 r., sieć wymiany danych będzie składała się głównie z magistrali danych typu Ethernet. Dlaczego do tej pory nie wykorzystywano Ethernetu? Jakie są jej możliwości techniczne i w jakich układach jest lub będzie ona stosowana? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w artykule. Diagnostyka samochodu za pośrednictwem sieci Ethernet będzie tematem kolejnego artykułu Stefana Myszkowskiego.

 

Podkategorie





Aktualności













SiteLock