Subpages
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Wielkim zaskoczeniem dla diagnosty może okazać się przedstawiony do badania technicznego pojazd, którego wygląd nie różni się od czterokołowca, natomiast jest zarejestrowany jako ciągnik rolniczy. Pojawia się wówczas bardzo wiele problemów związanych ze sprecyzowaniem warunków technicznych dla tego typu pojazdów. Ostatecznie diagnosta przy badaniu pojazdu tego rodzaju często zastanawia się, czy stosować przepisy homologacyjne (jeżeli pojazd ma homologacje), czy przepisy krajowe. W artykule omówiono klasyfikację czterokołowca i ciągnika rolniczego ze względu na przeznaczenie, warunki techniczne dla czterokołowca oraz procedurę samego badania.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Coraz częściej na badaniu technicznym pojawia się ciągnik rolniczy, który ma taką homologację, ale z wyglądu nie przypomina ciągnika rolniczego tylko czterokołowiec lub ciągnik samochodowy. Pojazdy te często mają homologację lub dopuszczenie jednostkowe i przechodzą pozytywnie proces rejestracji. Podmiotem właściwym w zakresie homologacji jest Transportowy Dozór Techniczny, ale to diagnosta pozostaje z problemem sprawdzenia takiego pojazdy, gdy jego właściciel pojawi się w stacji kontroli pojazdów. Autor wyjaśnia w artykule, jak powinno przebiegać badanie pojazdu ciężarowego z homologacją ciągnika rolniczego?
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Zorganizowany 26 kwietnia protest stacji kontroli pojazdów to dopiero początek działań i będą organizowane kolejne protesty o większym zasięgu i liczebności. Ta forma pokazania jedności środowiska i walka o swoje cele ma głęboki sens. Kwestie opłat reguluje nadal akt prawny z 2004 r., w którym sztywno określono wysokość opłat za badanie techniczne. Obecnie ten akt prawny nie przystaje do aktualnych realiów ekonomicznych a nowego nie widać. Autor przypomina historię prac legislacyjnych nad zmianami ustawy „Prawo o ruchu drogowym” oraz zastanawia się, co powoduje, że ustawa utknęła na dobre w Sejmie.
- Szczegóły
- Redakcja SM
- Kategoria: Subpages
Zmiany w przepisach dotyczących warunków technicznych pojazdów zostały wprowadzone rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 24 grudnia 2019 r. Niektóre ze zmian weszły w życie 1 stycznia 2020 r., pozostałe od 15 stycznia. Od wejścia w życie zmienionych przepisów minęło już ponad półtora roku. Mimo to, dosyć często pojawiają się pytania z tego zakresu. Jedno z takich częstych pytań dotyczy zmiany rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy, ze zmianą liczby miejsc lub bez zmiany liczby miejsc. W artykule podano informacje, jakie dokumenty są wymagane przy zmianie rodzaju pojazdu i czy w ogóle są potrzebne.
- Szczegóły
- Janusz
- Kategoria: Subpages
Co można zrobić we własnym warsztacie, a co należy zlecać podwykonawcom specjalizującym się w określonych usługach? Czy mechanicy nadal potrafią naprawiać „youngtimery” wyposażone w gaźniki i aparaty zapłonowe? Artykułem o naprawie sprzęgła w MB W124 rozpoczynamy nowy cykl artykułów dotyczących różnych sposobów naprawy, wskazując, który sposób jest najlepszy, a który najtańszy. Przy okazji zwracamy uwagę na właściwe metody naprawy i regeneracji oraz testujemy części zamienne różnych producentów.